YES LP2 i hus! :)


Hurra!! 198½ point! Det er godkendt.

Her kommer kritik fra dommer Marianne Jensen og fra mig selv :)


Fællesdæk (9½) Ekstra kommando ved start. Ja, vores dæk duer bare ikke, jeg lavede den 10 gange inden jeg gik på banen, og fokuserede på om jeg gjorde det på samme måde inde på banen.. et eller andet har jeg gjort anderledes det er jeg sikker på, men hvad må jeg se på videoen. Desuden peb hun og gøede så det var mega pinligt... hun gøede så meget så de to andre i dækken rejste sig fra deres pladser og forlod dem. Det er ikke den måde jeg ønsker at slå konkurrenterne på, lad det være sagt! Den fællesdæk har jeg indøvet for hurtigt, og det skal laves om ... NU!


Fri ved fod (9) En enkelt flagren, samt en skæv plads og ekstra komm. Ellers smukt og opmærksomt følge. Det var så nice en oplevelse, hver gang jeg skævede ned havde jeg en hun der kiggede op på mig, lækker fornemmelse, en enkelt ekstra kommando ved en af skridt øvelserne for at få hende til at sætte sig mener jeg. Den skæve plads var også i vores skridt øvelser.


Frem og tilbage spring (10) flot. Ja, det siger jo det hele, jeg stod ca 2 meter fra springet, og hun virkede ikke usikker overhovedet, nu kan jeg for alvor begynde at øve mig i at kaste apporter over springet og finde ud af hvad der er bedst, tæt eller langt... måske midt i mellem.


Apportering (10) smukt. Tja.. apropos langt... så var det her et lang kast.. måske 20 meter. Ud over bane kanten (ups!) Men det var jo det Charlotte sagde jeg skulle, det virkede perfekt, Emma galoperede hele vejen ud og hele vejen hjem :)


Stå og sit (10) fint. Denne gang huskede jeg at støtte Emma i ståen, så hun blev der, og hendes følge var også rigtig fint :0)


Fremsending (6½) Hund bringes til standsning til venstre for feltet. Ja, mange der har set Emma lave felt fremsending vil nok undre sig her, hvad gik galt? Jeg ved det ikke, jeg lavede forkommandoen, det så ud som om hun havde forstået, men alligevel løber hun til venstre for feltet, og jeg stiller hende der uden at give yderligere kommandoer.


Stillingsskifte (8½) Et par ekstra komm. i start samt ved sidste position, ellers nydeligt. Jeg synes måske det var lidt venligt dømt, jeg tror hun rykkede sig lidt (rækkefølgen var ikke den ønskede "dæk-sit-stå-dæk", men derimod "dæk-stå-sit-dæk"... Men vi skal i hvert fald have øvet start i noget med dæk, fællesdæk, indkald fra dæk, stillingsskift. Gad vide om hun ikke vil dække fordi hun er bange for jeg går fra hende..?? I alle dækker der forlader jeg hende jo? Det kan være jeg lige skal give det en grubler.


Indkald fra dæk (9½) ekstra dæk komm. ellers ok. Ja, igen den der dækkommando, til sidst vidste jeg det bare, det gik mig på, men i en prøve situation, hvad gør man så.. Men hun kom selvom jeg glemte at sige hendes navn og kun gav plads komm.


Næseprøvesøg (9) genstand smides ved føreren samt en lille skæv plads. Ja, det skal selvfølgelig på plads, men hellere at hun smider den rigtige ved mig end at hun holder den forkerte og sidder lige i plads.. Så målet er find den rigtige, bring den ind i god fart, flot plads og pæn aflevering, når den er hjemme så er vil klar til LP3 næseprøven. :0)


Helhedsindtryk (9½) Et dejligt samarbejde og en dygtig fører en fornøjelse for en dommer at få lov til at se på. Kun den absolut sidste sikkerhed i afdækningsmomenterne mangler. Tænk at hun opdagede det med afdækningsmomenterne :oP Men ellers et helhedsindtryk der er rigtig lækkert at have fået, dejligt at det ikke kun er Emma og jeg der nyder at være på banen, men også dommeren der nyder at have os der. :0)


Super lækkert! Og fedt arrangement! :) Dejligt at komme et sted hvor der er styr på det hele, hvor der er sendt materiale ud i forevejen så man føler sig mere rolig indeni, nerver kan der altså være nok af, tilsyneladende også hos dem der har dygtige hunde.


Nu skal jeg finde ud af hvad jeg vil med træning, for der skal trænes delmomenter og detaljer til den store guldmedalje, jeg kan ikke gøre det alene, for så meget kan jeg ikke selv se derfra hvor jeg står, når jeg skal dirigere min søde hund rundt. Men hvor og hvornår skal jeg træne..SUK!


Kommentarer

Hæ hæ glemte endda at skrive at vi blev første vindere hi hi.. men jeg er bare så glad over at have fået den LP2. :)

Populære opslag