"Generalprøve" i Albertslund den 10. sep. 2008


Igen var vi et smut i Albertslund. SKØNT :)
Vejret var meget fint. Jeg havde aftalt med Eva at hvalpeholdet sprang over på at se seancen i denne omgang. Til gengæld skulle resten af holdende se vores opvisning.
Jeg havde troet at alle mændene skulle hjem og se VM kval.kampen mellem DK og Portugal, men ak, den startede først 21:45, så der var masser til at se på og fylde langs med kanterne. Inden vi startede med træningen af en Næsten fuld LP2, så trænede vi lige lidt med Megan og lille bjørn.
Det var en super god ide med at lade alle hold og trænere kigge forbi, de fleste kender mig der, fordi jeg har gået på hvalpehold med 3 forskellige hunde, som alle sammen har været ret dygtige. Jeg var vildt nervøs, da jeg så hvor mange der rent faktisk stod der. Emma var også en smule nervøs, hun kiggede meget på mig mens hun trippede lidt, så jeg prøvede at lade som ingenting.
Her er resultatet af vores "generalprøve":

Alle øvelserne var LP2 øvelser, Paul var dommer.

Fri ved fod: vi fik karakteren 8,5. Det var fair nok, hun hang på et tidspunkt i løb, vi havde et par skævsidninger.

Spring: vi fik karakteren 10. Det her er jeg rigtig glad for. For ca 3 uger siden kunne hun ikke denne øvelse, hun vidste ikke hvad kommandoen spring betød. Vi fik så sat et spring op i haven for 1½ uge siden og nu kører det bare.

Apportering: vi fik karakteren 10. Det eneste jeg er utilfreds med er at hun fumler med apporten og traver tilbage. Jeg synes det er flot at hun løber i galop hen mod så mange fremmede hunde for at få sin apport.

Stå-sid: vi fik karakteren 7. Det var desværre også fair nok. Jeg syntes jeg ville støtte hende med et lavt hvisket "SUPER!" det fik hende til at rejse sig fra sid og gå med mig.. DOH! dumme hundefører! DET GØR JEG IKKE PÅ SØNDAG!! ;0)

Fremsending til felt: vi fik karakteren 10. Vi havde øvet det et par gange inden generalprøven, fordi jeg vidste at det ville forstyrre hende med båndet. Men det gik fint nok på 20 mtr. afstand.

Indkald fra dæk: vi fik karakteren 10, det gik fint, det var meget rart, vi fik et retningsskifte umiddelbart efter hun var nået op til mig og det gik udmærket.

Næseprøve: vi fik karakteren 9, selvom vi har øvet rigtig meget med apportering af næseprøven smider hun stadig prøven når hun er kommet ind på plads. ØV det kunne være rart lige at få pillet af hende inden på lørdag, men jeg tror ikke rigtig på det desværre :(

Alt i alt rigtig flot klaret, når hundeføreren ikke ligefrem har is i maven.. Hun er super at arbejde med hende Emma og nøj hun var træt da vi kom hjem til aftenbesøg hos mine forældre :)
Jeg glæder mig mere end før til lørdag og søndag :)

Kommentarer

Populære opslag