Til stævne, og så alligevel ikke... :)


Ja, i dag har vi været i Fensmark. Jeg ville give Emma lidt mental træning som forberedelse på næste weekend. Derfor var vi en tur i Fensmark, til Collieklubbens glimrende arrangement, i smukt (omend lidt varmt) vejr.
Først skulle Emma bare ligge helt stille, det havde hun lidt svært ved. Indtil videre har hun kun siddet i bilen hvis ikke hun har skulle lave noget, og pludselig ville jeg have hende til at være i nærheden af mig uden at der skulle ske alt muligt.
Efter en lille times tid faldt hun dog til ro, selvom hundene der lå i bur mest tæt på var meget interessante, samt det mad hundenes fører spiste.. "Nej, Emma, du må ikke tigge mad nu.... heller ikke nu."
Vi havde været så heldige, Emma og jeg, at Connie havde givet os lov at låne en rigtig bane som vi kunne lave en (besluttet af mig) Fuld LP1, den burde være let for hende, så vi var garanteret en succes oplevelse og kunne give en masse godbider. Paul var dommer og havde i dagens anledning taget en kasket på, det distraherede dog mere føreren end Emma.
Tandvisningen var til 10, den øvelse må bare heller ikke gå galt.
Lineføringen var til 8½, det var vi ellers lige blevet så gode til.
Stå var til 10, jeg var helt inde og have kontakt med hendes krop med mit ben, men det har vi jo også trænet særskilt at hun ikke skal reagere på, dejligt at det også fungerer i virkeligheden :).
Spring var til 10 helt nydeligt.
Stillingsskifte, var til 9, jeg opdagede ikke at hun ikke kiggede på mig, så der måtte en ekstra dækkommando til i afslutningen.
Indkaldet var til 9, desværre, hun sad pivskævt, så det tager vi lige et par gange i løbet af ugen, der var vist også lidt æresrunde.
Næseprøve til 9, hun smed pinden efter at hun var kommet på plads.
Fællesdæk var til 10, hun lå MEGA uroligt, jeg er ikke bange for at hun rejser sig, men det der får man ingen point for i Eliten! jeg lader fællesdækken være for nu, men til vinter skal den trænes helt op fra 0 meter i 0 sekunder til 6 min. i skjul.
Helhedsindtryk fik jeg 10 for. Det var måske lige ½ point mere end fortjent.
i alt 169 point.
Emma blev afleveret i fredags hos min svigerfar, han bor nede ved Ringsted, der opdrætter de fasaner der er over alt. Emma ser det som sin fornemmeste opgave at forsøge at fange disse, det har hun så gjort, fredag, lørdag og indtil jeg hentede hende i dag kl. 12. Herefter kørte vi til Fensmark. Optakten til næste weekend bliver lidt mere overvejet, så jeg er godt tilfreds med hendes præstation i dag.

I den kommende uge står den på:
Mandag: træning med morgenmad, super let eftermiddagstræning i haven.
Tirsdag: træning med morgenmad, træning i Jersie om eftermiddagen sammen med de andre, især fællesdæk, næseprøve app., indkald med plads, stillingsskifte.
Onsdag: Træning med morgenmad+ "opvisning" af LP2 i Albertslund, på den bane vi skal være på lørdag og søndag.
Torsdag: træning med morgenmad + let træning i Jersie, ca. det samme som tirsdag, evt. noget byttet ud med ståøvelsen.
Fredag: let træning med morgenmad+ let strandtur om eftermiddagen, med boldleg og opbygning af samarbejdslyst.

Lørdag: LP1 fra kl. 11:30, i Ring 2, Dommer Erling Olsen
Søndag: LP1 fra kl. 9:00, i Ring 2, Dommer Palle Bergsø

Jeg vil forsøge at få lavet vores søndags LP1 om til en LP2, så hvis vi består klasse 1 om lørdagen, får vi lige et forsøg til at bestå LP2 også, så vi kan gå i gang med den lidt sjovere LP3, her behøver man heller ikke at have snor på hunden, hvilket giver mere fokus og glæde for hunden.

Jeg glæder mig rigtig meget til næste weekend, især efter alt det dumme med Sif, jeg glæder mig til at vise at jeg godt kan.


Torsdag:

Kommentarer

Populære opslag