Dkks internationale lydighedsprøver søndag den 14. september.


Ja, så blev det dag 2. Vi havde fået lov at stille op i en LP2 og det var tanken at vi bare lige skulle bestå LP1 den ene dag og LP2 den anden. Det skulle vise sig ikke at blive bare lige med den LP2.
Fællesdæk: 0, Emma begynder at pive og gø efter 30 sek... efter 1.min og 15 sek. løber hun hen og sætter sig i plads. Jeg har simpelthen ikke trænet nok fuld LP2 fællesdæk.
Fri ved fod: 8, lidt ustabilt ind imellem. Jeg synes det er nogenlunde, men det gjorde Palle (som dømte os i dag) ikke :)
frem og tilbagespring: 10, en af vores "kæpheste", den klarede hun rigtig godt.
Apportering: 9½, hun sidder skævt og for langt fra mig. Det trækker ikke i denne klasse at de lunter tilbage med apporten, men det generer mig.
Stå-sid: 5, Jeg hjælper ikke Emma godt nok her! Hun har vist mig at hun er utryg og alligevel vælger jeg at forsøge at spille sej og lave stå med "fart" på, altså uden at stoppe op. Det bliver fortjent straffet, Emma følger efter mig og positionen mistes.
Fremsending: 10, det var godt nok.
Stillingskift: 9½, jeg må give en ekstra dækkommando i starten, hun rykker sig ca 7 cm. rækkefølgen var dæk-sid-stå-dæk.
Næseprøve-søg: 0, Hun tager ikke den rigtige pind. Pindene ligger med ca 50 cm afstand i et kvadrat... kvadratet har vi øvet, de 50 cm i afstand har vi ikke øvet... ENDNU. Havde vi fået denne her med 10 point (hun sad skævt i afleveringen, så det ville vi nok ikke) så havde fået en 1. præmie.
Helhedsindtryk: 8½, "Pænt f. arb. f. støtter h. godt arb. glad h. som endnu mangler noget stabilitet." Jeg er enig med Palle, men jeg kunne altså have støttet hende noget mere!
160,5 point, 2. præmie, og nogle vigtige ting at træne på inden den næste prøve i Viby Sj. den 28. september :)
Puha sikke en dag...

Kommentarer

Populære opslag