Træning i Jersie den 11. september 2008


Så er det dagen før dagen før dagen... ja okay, men jeg glæder mig som måske nævnt før SINDSYGT meget! :0D
Vi var i morges i haven og træne intensivt på næseprøve afleveringen. Den er der ved at være styr på. Hun reagerer rigtig godt på at få lov at smide næseprøven under indlæringen og få "straffen" at der ikke kommer ros, det er som om hun kan forstå det meget bedre i forhold til ren succes. Jeg pakker hende så meget ind i vat at hun ikke har muligheden for at gøre forkert, så hun tror, at alt hun gør er rigtigt.

I eftermiddag havde jeg brug for at få Sif på stranden for at vurdere hendes aktivitetsniveau og se hvordan hun har det med at løbe om det påvirker hende i hoften. Desværre begyndte hun at halte efter kort tid :( Det er noget rigtig skidt med de lorte led!
Emma nød til gengæld turen til fulde, hun fik både badet og stormet rundt. Sif var også glad, men hun kunne slet ikke følge med Emma og sommetider trak hun sig ud af legen og begyndte at gå og snuse, som hun også gør hvis vi har lavet træning til lydighed i 2 min.

Hertil aften genoptog jeg min træning i BodyCombat i FitnessXtra efter mit sygefravær i mandags, det var bare FEDT!
Så hurtig hjem og smide noget kylling i ovnen og videre til Jersie for at træne med, troede jeg, Lanzo og Lene, men de glimerede med deres fravær.
Jeg havde besluttet mig for at jeg lige skulle træne nogle sidste svære ting:

Fri ved fod (som Emma er blevet rigtig glad for) Jeg skal fremover begynde at klikke for når røven kommer ind, ikke når hovedet drejer, for det gør hun fint nu.

Næseprøve søg, jeg gjorde noget lidt forbudt, jeg trænede to ting samtidig. Nemlig både på afleveringen og at næseprøverne lå anderledes end de plejer. Jeg lagde dem i forskellige formationer, klog efter Megan og Pauls næseprøve i Fensmark i weekenden.

Fremsending til felt, med kantbånd. Da vi øvede dette i går i Albertslund gik hun helt i stå og snusede, i dag så gik hun glad ned og snusede til det og så på mig, som om hun havde forstået at vi starter her når vi skal i feltet, så efter Emma havde valgt at det var nu vi skulle træne felt, så tog vi lige en tur med det, hvor jeg afbrød efter hendes stå i feltet.
Det er efterhånden noget tid siden jeg har haft en target ude i feltet, det kunne jeg godt tænke mig igen, for at støtte hende i at skulle ramme midt i feltet, det gør hun af sig selv ca 2/3 af gangene, men det er ikke godt nok. Farten er god og hun stopper ikke før mit stå. Vi øvede på 25 mtr. afstand i dag.

Stå-sid den kiksede lidt i går fordi jeg ikke kunne holde min mund! (Dumme Camilla!) Det kunne jeg i dag og det gik fint. Jeg opdagede, at jeg har kropskommandoer i denne øvelse, for når jeg sætter farten ned sætter Emma sig, når jeg bevæger min hånd så lægger hun sig.. Begge gange ville jeg have hende til at stå. Så det bliver godt med noget videofilm så man kan se alle sine unoder!

Stillingsskifte, på 1 mtr. kan jeg få hende til at lave slamdæk ca 50% af gangene, så det gør vi lige lidt mere.

Så var det tid til at komme hjem og få kylling. I morgen er der kun lidt let morgentræning og en tur på stranden om eftermiddagen i vente.

Dejlig dag, jeg elsker at træne med Emma.


Kommentarer

Populære opslag