Puha en uge.. men god afslutning trods alt.


Ja, så sluttede denne her uge heldigvis..

Ugen startede med at Ford forhandleren ringede og sagde at min bil var kommet. Det viste sig at være en forkert motor der sad i bilen, så jeg måtte bestille en ny, med ny ventetid på (den første bil blev bestilt i juli, så jeg har ventet læææænge)

Så blev Sif aflivet og i dag fik jeg så at vide at min morfar døde i nat.


Heldigvis nåede jeg at besøge ham i går, og jeg kan sige at han var klar til at drage sit sidste suk. Han var træt usammenhængende og slet ikke sig selv. Når min morfar diskuterer alt er det et godt tegn, han lagde end ikke an til en diskussion i går. Nu sidder han sikkert oppe på Cloud Number Nine og klapper Sif og Tessa.. En hund til min mormor og en til min morfar.


Jeg valgte trods den triste nyhed at tage til træning i Værløse hos Mads Møller, jeg følte mig rimelig afklaret medhensyn til min morfar, og det var godt jeg gjorde det.

Vi startede med at øve fællesdæk, jeg valgte at hun skulle ligge i 2 min. uden at jeg gik tilbage til hende, tilgengæld stod jeg på blot 5 meters afstand, så hun ikke skulle blive alt for utryg. Hun lå i løve dæk hele tiden, hun kiggede lidt efter lyde og dem der gik frem og tilbage til deres hunde, men hun peb ikke på noget tidspunkt, de 5 meter skal op på 20 meter inden søndag! 7 meter mandag, 9 meter tirsdag, 11 meter onsdag, 15 meter torsdag, 18 meter fredag, 21 meter lørdag. Desuden vil jeg samtidig gerne øge tiden til 3 min. Jeg ved godt man ikke må øge på to kriterier samtidig, men det prøver jeg alligevel. Vi trænede også sid i gruppe (tror jeg det hedder til prøven) Jeg ville holde samme afstand og så i et minut, det klarede hun rigtig fint, så der skal bare op til 2 min og så afstand på, så er den klar til forår/sommer hvor jeg regner med at være klar til LP3 :).


Så var det fri ved fod, Mads huskede mig på ikke at give hende godbid mellem hver skridtøvlse, for at hun ikke skal blive for tændt. Lige nu synes jeg slet ikke at det er et problem, men hvis hun skulle begynde at blive kuldret ved jeg hvrdan jeg kan gøre noget ved det. Ellers gik det nogenlunde, jeg er ikke tilfreds med hendes placering, men jeg ved ikke hvordan jeg skal ændre det. Jeg vil gerne have hendes hoved drejet mere op imod mig. Jeg tror jeg skal til at være meget mere præcis i min klikken for hendes fri ved fod, øve meget starten, for når vi har gået lidt synes jeg ikke det er noget problem, især hvis det er hende selv der tager initiativ til fri ved fod.


Så lavede vi felt, for første gang i lang tid brugte vi target, jeg gik ud på 25 mtr. og det klarede hun fint. Så holdt vi lige en pause mens Zorro lavede felt, og så tog vi en tur uden target. Jeg spurgte Mads til hendes snusen, og han mente ikke det var noget problem, men hvis jeg gerne vil ændre det, foreslog han at gå ind på kort afstand og se om det ville ændre hendes fokus og afbryde hvis ikke hun med det samme kigger på mig.

Jeg er lidt bange for at pille ved vores felt, fordi jeg synes hendes tempo er så lækkert, hun stryger lige ud i feltet og har aldrig (måske 2 gange i hele sin levetid) stoppet foran forreste linje.


Så tog vi næseprøven, det klarede hun rigtig godt. Dog kom hun til at spytte den rigtige ud, for lige at snuse til de andre. Jeg valgte at have 6 næsegenstande med, dels for at hun skal lede efter så mange som muligt, og med det samme kan hun lige så godt vænne sig til at der ER mange, der er forhåbentlig ikke så lang tid til t vi skal øve os på at gå op i en LP3 :0). Men hun samlede den rigtige op igen og kom ind med den. Jeg skal stadig øve afslutning, evt. med balje, for hun sidder meget langt fra mig. først skal vi lige øve den der baljeleg, det bliver SUPER sjovt! Vi er så småt gået i gang.


Så tog vi springet, desværre var der et bræt for meget på, så hun stødte på og ville ikke hoppe tilbage, så jeg tog et bræt af og øvede med at sætte hende af på den ene side og give hende tilbagesprings kommandoen. Det hjalp og vi sluttede af med et fint LP2 spring. Mads sagde at jeg skulle være obs. på mit hoved at det ikke udvikler sig til en kropskommando. Det betyder at jeg gerne vil have en til at klikke når hun sidder lige i pladsen, sommetider klikker jeg også for at hun tager tilbagespringet, det er især på første spring jeg gør det. Da jeg til en prøve hellere vil have hun fokuserer på at hoppe med over og sidde skævt, end at gå udenom, og så sætte sig pænt på plads. Det først trækker måske ½-1 point, mens det sidste giver et 0.


Så var der apporteringen. Det var rigtig fedt. Jeg fik jo at vide af Charlotte at jeg skal kaste apporten langt ud, det vil jeg blive ved med og så langsomt tage afstand af, da jeg ikke er i stand til at kaste 60 meter ud. Mads gav mig et råd om træning af opsamling, hvor hun også har tendens til at fumle lidt, som så igen tager farten ud af tilbageløbet. Jeg skal træne hende med langsom at dreje apporten, så hun lærer at selvom den ligger på tværs af løbebanen skal hun ikke samle op forfra men bagfra. Så vil hun når hun har fået den op nemt kunne komme op i fart. Det er SÅ fedt at få sådan nogle detaljer man kan gå og lege lidt med. Samt øve med den næste hund fra starten. JUHU!


Så sluttede vi af med indkald og stillingsskifte, det gik fint nok. Vores stillingsskifte skal vi dog lige øve på. Jeg skal helt sikkert inden søndag have trænet mit dæk håndtegn HELT væk, så kan jeg evt. sætte det på, på søndag. Hun rykkede sig frem fra stå til sid, det har hun ellers ikke gjort i over 14 dage, så der skal jeg lige tilbage og støtte hende lidt igen. Den sidste kommando gik heller ikke så godt, men jeg tror det var tidspunktet.


Så var der kringle til alle, da vi jo bestod Klasse 1 med en 1. pr. i lørdags. Alt i alt dejligt med træning igen. :)

Kommentarer

Populære opslag