Træning i Jersie den 16. september 2008



Så blev det tid til træning igen. Jeg troede egentlig ikke der kom andre, men Mister P (se billedet) følte åbenbart trang til at få pudset sin fællesdæk af, så som en kærkommen forstyrrelse, fik han en plads på rækken.
Efter Weekenden skal der jo øves fællesdæk, gerne med mærkelige hunde, og meget mere mærkelig end Mister P. bliver hunde vel næppe. Som I kan se på Emma på det nederste billede så synes hun i hvert fald ikke han er rigtig sjov.

Spøg til side. I dag ville jeg træne både LP2 og LP3 øvelser. I morges fik jeg trænet, spring, næseøvelse, fri ved fod, stillingsskifte og dæk. Det var stort set det samme hertil aften.

Først,fællesdæk alene (Mister P. kom først senere), det gik fint nok, men jeg er ikke god nok til at finde ud af hvad planen er. Skal Emma rettes nu, for så står jeg på for lang afstand, eller er kriteriet at hun skal blive på stedet? Jeg hælder mest til at gøre hende "Dækfast" fremtil den 28. september, hvor vi bare skal have den LP2 hjem. Og så bagefter arbejde med hendes måde at ligge på, så er hun også lige blevet lidt mere muskuløs, og kan måske bedre holde balancen bedre.

Så tog vi lidt fri ved fod, jeg har svært ved at få hendes bagdel til at svinge med rundt i venstre vendinger i høj fart og samtidig kontrolleret Jeg tror det vil blive noget jeg vil spørge Charlotte om i morgen. Hun har god opmærksomhed også i løb, men det er ikke eliteklasse niveau, hvordan jeg når det sidste stykke er også noget jeg vil konsultere Charlotte om.

Så tog vi apporten, kun en gang, for hun løb i galop tilbage første gang, så vild leg og hente rød bold med snor i, så det var hurtigt overstået.

Så havde vi gang i noget, stillingskifte, Emma har pludselig lært at lave stå dæk, på afstand (gad vide hvem der har lært hende det? :0P) de andre stillingsskifte er også blevet bedre, det er rigtig rart, hun rykkede sig heller ikke særlig meget i søndags i LP2, det er jo fantastisk.

Fremsending til felt, 25 meters afstand, hun løber lige midt ind i feltet, stadig snus, det skal jo også væk, suk, men hvordan.

Så lavede vi lidt fællesdæk med Mister P. og noget fri ved fod, rundt om ham.

Fjerndirigering fra LP3. Det gik ikke så godt som det plejede, men vi har ved Gud heller ikke øvet det særlig meget de seneste 14 dage, så til sidst kom Emma i tanke om at det ikke var at hente en hvilken som helst, men ud fra min dirigering Så de sidste to modtog hun kommandoen fra mig og fulgte den.

Vi øvede også næseprøve, med forskelligt antal pinde (over 4) og i alle mulige forskellige formationer og afstande. Jeg forstår ikke at jeg skal lære hende at søge fra venstre mod højre når dommerne for tiden i alle klasser mellem LP2 og eliten, nyder at lægge pindene på nye måder hver gang, bare ikke på en række.

Jeg lavede også en afdækning på 20 meters afstand, som deløvelse til feltet i LP3, og en smule mere opmærksomheds træning med Mister P som forstyrrelse. Han overværede hele vores træning.

Så blev det tid til at pakke sammen, en dejlig træningsgang, i morgen tager vi til Charlotte og får nogle gode fif. :) Det skal nok blive godt.





Kommentarer

Anonym sagde…
Håber du havde mælk med til pindsvinet ;-)
man må ikke give pindsvin mælk, det kan deres mavser ikke tåle.. de må få vand og katte og hundefoder (det sidste er jeg ikke sikker på, men jeg tror det er noget jeg har læst)

Populære opslag