Træning ved børnehaven i Ejby den 9. oktober 2008


Her ligger Emma i "down" ved feltkeglerne efter træning ved den lokale børnehave i Ejby, der kom en masse forstyrrende elementer forbi, som jeg ignorede og Emma forsøgte at ignorere.


Jeg har gået og tænkt over, at jeg har skåret en del ned i træningen, både antallet af gange, men også længden på de træningsgange jeg så gennemfører. Derfor har jeg endnu mere brug for at notere hvilke del momenter jeg får trænet hvornår, så jeg er sikker på ikke et "glemme" noget.


Jeg synes foreksempel at det er lang tid siden at vi har trænet felt. Tidligere (dengang vi trænede næsten hver aften i Jersie) fik vi øvet det 4-5 gange om ugen. Jeg har ikke trænet det med hende siden i lørdags. Så jeg ville gerne træne felt med hende i dag. Udover felt blev det til fri ved fod, stå-øvelsen (som vi træner meget nu, sommetider gør jeg det alene for at time med ben arme og kommando) hun standser ikke hvergang med det samme, desværre, men det er nok mig der skal øve lidt mere alene.


Vi fik også trænet stillingsskifte, jeg har byttet to lydkommandoer ud, DÆK er blevet til NED og SIT er blevet til OP (det er så ikke så smart for den bruger jeg også hvis hun skal hoppe op på noget, sten eller træstammer, så derfor skal jeg finde en anden kommando til det) Jeg synes det virker godt. STÅ-OP-NED, det lyder heller ikke så meget som hinanden. Jeg synes at OP er mere energifyldt end SIT, og det er jo vigtigt når man gerne vil have en "hopSid".


Til slut øvede vi "down" som det ses på billedet, samt holde på næseprøven mens jeg fotograferede, ses på det nederste billede, og det kan tage lang tid med sådan et mobilkamera som ikke kan lide at fotografere skarpt om aftenen, når jeg har slukket for blitzen.


Mens vi trænede kom der løbere forbi, unge mennesker på vej til fest (på en TORSDAG!!?), en mand med barnevogn og hund (Emma kunne næsten styre sig, men de gik altså også forbi mindre end en meter fra os, mens vi øvede STÅ under gang.), cykler og fodgængere. Så der var nok distraktioner.

"Emmelemsen med næsegenstanden i munden til ære for den sneglagtige fotograf... "

Kommentarer

Populære opslag