Træning hos mads den 30. november 2008


Så var Mads tilbage fra Finland, vi var klar efter sterillisation af Emma.
Første øvelse fællesdæk, den har vi øvet en del siden vi trænede ved Mads i Værløse i starten af november. Derfor satsede jeg på at hun godt kunne ligge i 2 min, mens jeg var i skjul, og det gik også ganske godt, kun lidt snus efter 3 min. Fællessid, ville jeg have hende til at sidde i 30 sek. mens jeg stod på ca. 20 meters afstand. Første gang der var gået 30 sek. fik hun klik og godbid, dernæst gik jeg ind. Så det gik rigtig fint. Hun var kun uopmærksom når de andre gik ind til deres hunde.

Så var der dirigeret apport. Ingen problemer med dirigeringsdelen, men jeg skal øve opsamlingen, jeg fik en masse fif at Mads og Mette. Hendes tilbageløb er også gået i stå. I dag prøvede jeg endda at flytte mig mens hun løb ud, for at øge afstanden til hende, så hun ville galopere. Jeg har også problemer med at apporten ruller i munden på hende. Så der er nok detaljer at træne på.
Indkald med stå, her mangler vi simpelthen kommandoen, hun havde god fart på i dag, men er ikke klar til at blive standset endnu. Vi skal lige træne lidt mere med tennisbold, eller, en del mere med tennisbold :0).

Spring, det var fint nok, jeg skal bare huske alle kommandoerner (SPRING, "Ta den", SPRING) især de første to, Mette sagde at hun var blevet trukket for ikke at give en apport-kommando til en prøve. Igen problemer med tilbageløbs tempoet og at holde fast i apporten i munden.
Fremsending til felt. Endelig syntes Emma at føle, hun elsker jo at løbe, især frem. Første gang løber hun gennem feltet, stopper på den anden side og snuser, mens hun lunter fremad.. ikke godt nok, så hun får lige en tur mere, og den var meget bedre.

Så tog vi lige en omgang fællesøvelser igen. Igen rigtig fin dæk 2X2 min. I fællessid skulle jeg lige teste hende ved at fjerne noget hår fra mine øjne, og vupti så stod hun op.. så jeg skal i gang med ikke at stå så stille og klikke hende for at blive siddende alligevel :)

God træning, dejligt at føle at vi har rykket os siden sidst vi var der. :0)

Kommentarer

Populære opslag