Træning hos Charlotte mandag den 3. november 2008

Godt jeg ikke er den ko. Emma leder efter det sted i koen der piver.

Så blev det tid til træning hos Charlotte, totalt nice, der skal vi altid prøve et eller andet specielt.

Først var det tid til at få kontakt med hundene, vi skulle finde på fire momenter fra fri ved fod, træne dem hver for sig og vise dem for hinanden. Jeg valgte, alm. gang, omkring vending, langsom gang og venstre om.

Så skulle vi arbejde med apporten, med fokus på at hunden først slipper når vi siger "slip" kommandoen. Det blev også afprøvet i plenum ved en klasse 2 apport, hvor vi skulle vente på Charlottes signal. Emma havde god fart på ud, og også hjem, men desværre satte hun farten ned da hun nærmede sig, vi må træne mere med balje, så hun bliver mere sikker i afslutningen også med apporten i munden.

Stillingsskifte, jeg valgte igen stå-sid, fordi jeg gerne ville have Charlottes mening. Efter et par gange gik det bedre, jeg prøvede også varierede afstande.

Så havde vi lidt fællesøvelser hvor Emma rigtig shapede... MIG.... Hun rejste sig hele tiden op i fællesdækken, det har jeg ALDRIG set hende gøre på den måde. Jeg er overbevist om at det var min stå-sid som hun tolkede som at nu skulle hun selv lave en dæk-sid.. hm.

I fællessid valgte jeg at forsøge at forsætte med at lave fællesdæk, hvilket måske ikke var så smart, for jeg kunne mærke at jeg blev helt mat.. sådan når man tror man kan noget og pludselig duer det bare slet ikke mere.

Så fik vi dejlig kage og chokolade fordi Paul havde fødselsdag, hurra for ham. Det var en hyggelig træningsgang :)



Kommentarer

Populære opslag