Træning hos Mads den 2. november 2008


Atter tid til træning i Værløse, denne gang var vejret mere med os.

Første øvelse var fællesdæk, i øjeblikket arbejder jeg især på at få tiden hun kan ligge op. jeg valgte afstanden skulle være 3 mtr. og tiden 1½ min. og derefter 1 min. Det gik helt fint.

Bagefter var det fællessid, hun sad fint nok, men var meget uopmærksom, jeg stod 2 meter fra hende og ville egentlig have ventet med at klikke til efter 1 min. men jeg valgte i stedet for at klikke efter 3-5 sek. hvor hun havde fokus på mig.

Så havde vi lidt fjerndirigering. Den første gang havde jeg sat for meget sammen, det var hun ikke klar til, anden gang var bedre, der stillede jeg hende ved keglen inden jeg lagde bukkene.

Stillingsskifte, Stå-sid. Jeg synes det er svært at få hendes ben til at blive på stedet.
Vi fik også øvet dæk-stå, for det er det hun selv tilbyder. Jeg skal huske at holde lidt tid i mellem skiftene for at hun ikke skal skifte for hurtigt. Jeg ved ikke helt, shaping går jo ud på at hunden bevæger sig meget.
Endvidere trænede vi næseprøve, springapportering, felt. Det hele i delmomenter.

Kommentarer

Populære opslag