Sporprinsessen...



Emma er mest gul, ikke så blå når hun vågner, 
alligevel er jeg helt overbevist om at hun er en RIGTIG prinsesse!!

Siden træningen i fredags med Susanne har jeg været ude og træne spor tre gange.
Første gang var i lørdags, jeg havde ellers besluttet mig for at der skulle være hviledag, men jeg kunne ikke dy mig for at komme i gang med at afprøve de nye lektier. 
Jeg lagde på fællesarealet 2 knæk-firkanter. De lå kun 15-20 minutter, men jeg holdt reglerne med at have Emma i meget kort snor, de første 3 knæk var hun lidt i tvivl da hun jo skal se hvilken vej sporet går, så hun ikke kommer på bagspor, men de sidste 4 knæk gik bare super, hun skulle holdes tilbage, men hun arbejdede ivrigt og brugte i den grad næsen.

Anden gang var i går mandag, jeg havde egentlig droppet at få tid til at træne spor, men trafikken på Køgebugt tillod mig alligevel at finde et semioffentligt areal tæt på tolkestedet, hvor andre slap deres hunde og luftede, hvor jeg kunne lægge et spor med 4 knæk til venstre, til højre, til højre og højre...
Hun gik RIGTIG godt, jeg var tæt på, og hun havde virkelig styr på det! Bagefter trænede vi feltsøg, det var der NOGET MINDRE styr på, så det skal lige trænes et par gange inden klubmesterskaberne den 18/11.

Tredje gang var i dag, tirsdag, jeg fik uventet et par formiddagstimer fri (ikke dårligt!! :-)), så jeg kunne lægge et laaaaaangt ligeud spor på den nysåede mark, der var MEGET fugtig (mudderkager under gummirøjserne)...
Jeg vadede laaaangt ud på marken (godt jeg har fået lov at bruge det hele nu, før måtte jeg kun gå oppe ved vejen) og sørgede for at retningen var stik medvind!... og så 8 genstande til 350 meter, sporet fik lov at ligge en lille time. Da vi skulle ud at gå det, fik Emma jo en laaang gåtur i underlaget, og hun gik også og snusede i det på vej ud mod sporet. I dag gik vi bare lige i gang med sporet da hun var kommet i "sportøjet".. hun gik så roligt og fornuftigt, så da hun havde gået 10-15 skridt roste jeg hende og stoppede og belønnede hende.
Hun gik lidt af sporet et par gange eller fire, jeg tror det var pga vinden, da der var lidt bakket der hvor vi gik. 
Hun fandt alle genstandene, jeg sørgede for at vente til hun var kommet helt hen før jeg hev belønningen frem, som vekslede mellem at være en godbid afleveret roligt, og så vild leg med legetøjet.
Hun gik bare rigtig flot helt til slut og jeg var BRAGENDE stolt af min søde tøs!!!

Emma træner lidt spring hertil aften... :-D

Kommentarer

Populære opslag