Lidt utraditionel træning i weekenden...

Emma træner til prøven i Hårlev til april...

Der var prøve i Sorø i weekenden, og jeg havde planlagt at Emma skulle ud og opleve lydene og andre omgivelser som der nu engang er når man er til indendørs prøve.
Jeg har så i dag fundet ud af, efter et tip fra Anita (med Sheltierne) at prøven i Hårlev OGSÅ foregår indendørs. Så det var ikke et øjeblik for sent.. Så er det jo rart at vi træner indendørs hos Charlotte om mandagen. Men det kan stadig ikke helt sammenlignes med en kæmpe stor gymnastiksal hvor der bliver kastet med apporter, bliver klappet og gøet osv.
Der gik ikke ret lang tid før Emma lagde sig ned på en af trapperne og slappede helt af, det var rigtig lækkert at se, hun fik også set ind over barrieren at det var der hundene tjente godbider og lavede sjove øvelser. Desværre fik jeg ikke taget mig sammen til at prøve et felt inden det blev pakket sammen, men det må vi tage om mandagen så vi er helt klar til april.
Jeg så også en del klasse 3 hunde der følte sig trykket af en mand med et skilt med små ord på. Det er rigtig rart at vide, så det skal Emma altså også nå at vænne sig til, der skal stå en mand bag hende uden at hun rykker sig frem af den grund. :0)
Vi var også inde og se dogdancing og jeg fik lidt bedre begreb om hvad det er. Charlotte prøvede at lokke mig til selv at stille op, men det kommer ikke til at ske, medmindre da Charlotte stiller op.. så skal jeg også nok ;0).
Det var en rigtig herlig dag, både fordi Emma fik lyttet og været på, og fordi det var så rart at komme ud og se hvor mange venner man rent faktisk får ud af at dyrke denne sport... konkurrencelydighed for hunde og entusiastiske førere...
I går stod den så på træning hos Charlotte, der fik vi trænet positioner under gang, først stå, hvor vi skulle bevæge os på alle mulige måder og så skulle få hunden i stå, kun med verbalkommando, det samme skulle vi gøre i sid. Og endelig i dæk, skulle vi løbe og få hunden ned i en hurtig dæk. Jeg måtte tjekke Emma for brændmærker bagefter for hun lavede mange glidende dæk der. :0) Vi lavede også fællessid, jeg kunne ikke afprøve min nye øvelse med godbid på næsen for Emma er blevet bange for det???, så jeg nøjedes med at sætte hende af og så stå tæt på og klikke når hun havde haft kontakt til mig i mellem 8-11 sek.
Vi legede også apportleg, jeg skal forsætte med at træne optaget og tilbageløbet, men uden at lokke hende i en galop. Springapportering sidder rigtig pænt, på et tidspunkt skulle hun til at gå uden om springet i en anden sammenhæng, og valgte så at gå en omvej hen til springet og hoppe over. Stillingsskifte endte med at der var godbidder på begge sider af Emma for at hun ikke skulle rykke til den ene side væk fra godbidderne.. Emma bliver så bange for at være tæt på godbidder som hun ikke må få??
Det var træningen den mandag aften, så er der desværre kun to gange tilbage i denne omgang, men jeg kommer igen til marts! :)

Kommentarer

Populære opslag