Kort træning i Jersie.. klik godbid til hundeføreren..

Emma står ved alt mit træningsrod efter en fin træning af dirigering.. overvejer om jeg skal gøre det med target i stedet for, så hun ved at belønningen kommer ved mig i stedet for at hun stagnerer ude ved skålen?

Emma var meget tændt i dag.. vi startede med et felt, to gange, det gik fint på ca 10 meters afstand. Så trænede vi fællesdæk (alene desværre) jeg gik ud på 20 meter, ind efter ca 40 sek. og belønne ud på 20 meter igen, og stod i 1 minut.. og belønne og afslutte :)
Fællessid efter leg med kong på reb, 20 meter 30 sek. belønne og 40 sek. og belønne og afslutte, hun sad helt fint, ingen lyd, ingen bevægelser andet end at dreje hovedet mod vejen når der kom en bil, men ikke som tidligere hvor hun lignede en der hellere ville være alle andre steder end der.
Vi øvede også dirigering med Helles metode, men Emma har brug for meget lokning for at hun løber tilbage til mig, det er som om hun forventer jeg kommer og lægger mere i skålen lige som ved fremsending til kegle, derfor min overvejelse i billedteksten..Emma har aldrig rigtig haft et problem med at løbe frem, mens tilbageløbet og især hvis hun har noget i munden går lidt mere trægt..
Vi trænede også kegle i dag, den går rigtig godt og tredje og sidste gang gjorde jeg det uden lok bag keglen, så den er vi snart klar til at pille helt af, og hun har helt klart også fanget det med at hun skal stå bag keglen. Jeg skal finde på et andet signal når det skal sættes sammen med feltet, i forhold til når keglen ligger før apporten.
Vi skulle have leget med fri ved fod, men det vil jeg gerne vente med til der er nogen der kan gå bagved mig og se om hun går to spor, så jeg legede lidt indkald med stå og dæk, det går rigtig godt, især når freesbeen er med.. jeg skal øve mig i ikke at vise hende at jeg har den inden jeg kalder på hende. :)
Det var dagens træning, og det tog mindre end 30 min.. jeg er meget stolt af mig selv. :)

Kommentarer

Paul sagde…
Hej Camilla,
Også klik/godbid fra mig! Rigtigt flot :-)
Jeg kunne ikke komme, fordi jeg var til dag 8 af klikkerinstruktøruddannelsen, hvornår er du klar igen i Jersie?
Mange hilsner
Paul

Populære opslag