7,7; 8,2; 6; 8,5; 5,2; 6,2





Lidt statistik..  som dels viser udviklingen af vores samlede prøve resultater fra foråret 2012 frem til og med vores prøve i dag i Skovbo DcH. Den anden graf viser udviklingen på vores spor.. den grønne streg er genstande (faktor 1,5) og den blå streg er pointene fra vores sporsøg (faktor 3).

Holdda op hvor har vi bare rykket os, og vor er det skønt at ligge stabilt over de 150 point, vores store arbejde har VIRKELIG båret frugt, og der er så mange som har hjulpet os på vejen.
Endnu en gang er jeg nødt til at fremhæve Susanne Bach, som har været en støtte, især til vores sportræning, men også til alle mulige andre tanker om vores DcH træning... hvor jeg sidste vinter var helt ved at "kaste håndklædet i ringen", men heldigvis fik Paul Lysholdt og Susanne talt mig fra det, og jævnlige træningsrunder med Sus har givet Emma og mig den selvtillid og troen på hinanden som skal til for at kunne præstere til konkurrencerne.

Tallene øverst er vores sporkarakterer fra samtlige prøver i år, og det er bare fantastisk vi er kommet hele vejen rundt på samtlige spor i år, det gjorde vi vist kun på et enkelt eller to sidste år. Emma er gået fra at kunne tage et knæk selv, til nu at kunne finde begge knæk selv, jeg er PAVESTOLT, og endnu engang må det siges at det KAN betale sig at træne med sin hund, og endnu mere kan det betale sig at træne det rigtige, på den rigtige måde.

Prøven i dag blev Emmas næst sidste DcH prøve, og det er sgu lidt vemodigt. Som det er lige nu, er jeg godt ærgerlig over, at man ikke i DcH kan få lov at forsætte i en klasse, til man selv ønsker at rykke op, for jeg tror, Emma og jeg kunne hygge os rigtig godt med B-øvelserne det næste års tid, og måske få en plads til DM, som jeg har drømt om siden jeg startede med at træne DcH med konkurrencer for øje.

Men sådan skal det altså ikke være...

Prøven i dag fik følgende resultater:

Vi startede med Sit, spring, dæk og feltsøget... Sitten valgte jeg ikke at give håndtegn og hun tog fint mit signal. Dækken vidste jeg ville volde udfordringer, for den foregik på stubmark, ikke noget for en i forevejen ikke så dækglad og seminøgen labrador prinsesse...
Feltsøget gik faktisk fint, vi bliver trukket for at hun skal have ekstra søge signaler, jeg tror simpelthen at hun synes det var spøjst at bruge den stubmark til at lave frit søg i, man kunne jo have lavet et spor. Fin glæde ellers.

Dernæst sporet, som lå tæt på prøvepladsen, så vi skulle ikke ud at køre, der var godt med ventetid inden det var vores tur, så jeg kunne få luret godt på sporet, men det er egentlig ikke så vigtigt mere, for Emma går jo faktisk et RIGTIG pænt spor!!! Det var raps vi skulle gå i, det har vi ikke rigtig trænet, for vi er blevet frarådet det, da det KAN være svært for hundene at gå i, da det efter sigende skulle have en skarp lugt. Det er der jo ikke noget at gøre ved, og det havde regnet godt i nat, så jeg var ikke rigtig bekymret! Jeg fik luret på hvor vi skulle knække og hvilket spor som ville blive vores, i hvilken retning vi skulle knække... og så hentede jeg Emma så hun lige fik lov til at få færtbilledet fra underlaget inden vi skulle gå sporet.
Det gik rigtig fint, men hun fik to overløb, både i første og andet knæk, det koster dyrt og sammen med lidt modvinds-flak på sidste ben kunne det "kun" blive til 7,7 for søget i dag, jeg synes hun gjorde det EMINENT, dommeren var ikke udtalt enig, pyt med det! :-D

Så tilbage til pladsen og til sidste dommerhold:
Fri ved fod: Emma hænger en smule og i anden vending (lige foran dommeren..øv) må jeg give en ekstra kommando og resten af vejen går hun rigtig pænt!
Stå, super fint som altid, Emma er glad for stå :-)
Fremsending, super flot udløb, hun stopper på min kommando, men vil ikke dække, så hun får ekstra kommando avs det bliver lige minus 2... og så sætter hun sig direkte i plads.. avs det er vist også minus 1...den sidste ved jeg ikke helt hvad han trak for..
Apport, super fint, hun er kommet flot tæt på og lige foran igen :-D

Så rundering, virkelig pænt, god fart ud til det tomme skjul, og retur til mig på første signal, finder figuranten fint og gør selv efter hun har fået snor på, den der godbids-taktik med at få godbid efter snoren er kommet på har givet pote!! :-)

Alt i alt, hold nu op hvor er jeg glad for det hele... jeg kom til at læse min blog fra vores træningsweekend sidste efterår... hvor HAR vi bare rykket os, nok ikke så meget på grund af træningsweekenden, desværre, snare på TRODS af træningsweekenden. Jeg er pavestolt af mig selv, min hund og dem som ikke opgav undervejs!

Hvad Emma og jeg skal træne på fremover (altså efter klubmesterskabet hvor vi rigtig skal sparke RØV!)..er ikke helt besluttet endnu, det skal bare være noget som er SJOVT!...og gerne lidt svært...og stærkt vanedannende! :-D Rigtig dejlig hundetrænings efterår til alle bloggens læsere! :-D
Smukke tøsen i efterårssolen

Mere efterårs sol

"Et stjålet æble... næhh det kender jeg SLET Ikke noget til!"

Vandhund altid!


Kommentarer

Populære opslag