Vi er her stadig

Smukkeste Emma
 Vi træner stadig, det hele går ikke op i Fantastiske Findus, Emma får faktisk også en del førertid.


 Vi træner en del fri ved fod, at få glæden og gejsten tilbage, det betyder en masse belønning, men også lidt alternativ træning, nemlig at "presse" hende til at vælge mig til og til at vælge fri ved fod hos mig i stedet for forstyrrelser, hun virker som om at det er lettere for hende når der ER forstyrrelser at gå pæn fri ved fod, muligvis fordi det kræver en anden attitude og at det er den vi skal have fundet frem igen.
 Udover fri ved fod arbejder vi på søget, der er meget mere arbejde fra min side i hjemkaldet, jubel og vild trækkeleg, som ser ud til at gøre udslaget, hun søger i øjeblikket 3 genstande og får lov at se dem lagt ud, plus at jeg gasser hende lidt op inden hun sendes i feltet, jeg holder hende også lidt tilbage mellem søgene for at lave noget spænding i hende.
 En tredje øvelse vi træner er fremsendingen, i lørdags til træning fik hun nogle flotte udløb, først til bold og for første gang siden vi var til prøve i august var der ikke noget derude i anden omgang, hun løb så fint og tog min dækkommando i første hug, STOR JUBEL, BOLD, masser af tag-selv-fra-posen-guffer... håber vi fik puttet lidt værdi i den øvelse.
Dernæst igen med bold. Fremover hjælper vi Ulrik med at huske at fremsendingen skal flyttes rundt så hundene får generaliseret øvelsen lidt mere.
 Endelig går vi jo spor sammen med Sus, det er så fedt og Emma stresser efterhånden en del op, hvilket jeg synes er FEDT, for det skal vi bruge til prøverne hvor hun jo falder drastisk i energi, selvsikkerhed og gejst (fordi jeg har trænet forkert!)... men vi skal til at træne rolig at gå frem mod sporpinden, pt. får hun lov at trække mig i gang og vise hvor fuldstændig meget styr på færten hun har. Jeg glæder mig til vi skal ud og gå spor igen med Sus på onsdag.

Jeg elsker min fantastiske Emma, hun er verdens bedste puttegris, det passer perfekt til mig! :-D

Kommentarer

Freja sagde…
Sikke nogle fantastiske billeder! Hvilket kamera har du brugt?
Tak skal du have, jeg er super privilligeret, mit kamera er et Canon EOS 1 DX, og objektivet på disse billeder er Canons 70-200/L F2.8 II, en virkelig fed pakke til at tage super billeder af hunde i bevægelse, jeg ELSKER bare at fotografere :-)

Populære opslag