Udsigt til spor og sooool

Så er første spor efter vores prøve i søndags lagt, jorden er hård og tør! Jeg har lagt spor i medvind til lige at se hvordan hun takler underlaget, derudover også nogle sidevindsspor med knæk i medvind, dem går vi absolut KUN hvis medvindssporet er godkendt! :-) jeg glæder mig til at se hvad vi opnår i dag :-)...


Evaluering..
Medvindsporet GIK SÅ GODT!.. det var præcis samme ivrige og dejlige hund som da jeg var ude og træne i fredags!.. næste spor var sidevind, med knæk op i medvind, det gik også rigtig godt, hun lod sig distrahere af en stor rottweiler som gøede gennem en hæk tæt på, men fik GOD belønning for at gå tilbage til sporet og forsætte koncentreret.
Knækket tog hun ikke, desværre, men røg ud af sporet runderede lidt og så fandt hun det, men først efter at jeg var stoppet op.. Resten af sporet gik i flot stil i godt roligt tempo!

Det sidste spor var desværre lidt for svært, det startede i medvind, men jeg havde ikke fået noteret mig godt nok hvordan jeg havde lagt det, desværre... så vi stoppede der, endvidere fik Emma øje på en hare 50 meter fra os, og så var hendes koncentration også røget, hvilket er HELT ok efter 2 gode spor i 18 graders varme, høj sol og KNASTØRT underlag!

Næste gang går vi i det korte korn, og så skal jeg ud og sætte en bane op til os inden, så jeg ved præcis hvor jeg er gået, knækket og hvad jeg skal sigte efter :-) Det er pludselig MEGET sjovere at gå spor når hund og fører træner den samme øvelse :-)

Tilbage ved huset trænede vi lidt feltsøg, og jeg eksperimenterede med at få klikkeren på, jeg syntes ikke det føltes helt rigtigt, da der går så langt tid fra hun samler op til jeg kan få belønnet.. jeg synes måske bedre om at køre lidt mere drift ind i den øvelse der.. hun ved jo godt hvad hun skal, det er bare for svært og for kedelig løn tror jeg.. men det tænker jeg lige lidt over.. Vi tog også lidt rundering, flot afstand havde hun på.. og så sluttede vi med lidt fri ved fod, sæt dig ved stop foran havedøren, klikke for at hun påbegynder sitning, beløn når røven er i jorden! :-D

Dejlig træningsdag og nu ejer jeg et styk træt hund.. overvejer feltsøg i aften i mørket, det har virket lidt på hende tidligere i forhold til drift, lettere at tænde næsen når øjnene ikke gør så meget gavn.. :-)

Kommentarer

Populære opslag