Indkald med stå.. eller en kobling der driller..


Sjovt som der bare er visse ting i livet som tager ens energi.. man bruger næsten alt sin vågne tid på at spekulere på hvordan man løser denne ene drilske ting.. indtil for nylig var denne ting for min kæreste hans kobling på hans gamle BMW, når man spurgte til bilen, var det ligesom koblingen man kom til at høre om, for det fyldte så meget i hans hoved. Pludselig så kommer der så en løsning, efter over 1 år..

..min og Emmas kobling i LP er indkald med stå, eller med stop. Vi er ikke nået til vejs ende med den øvelse endnu.. det svære ved lydighedstræning er at vide hvornår man går videre.. vælge en strategi er nemt nok, så længe man tror 150% på den, ellers kan det være lige meget (som Helle Damkjær siger) Du skal tro på det!
Så nu prøver vi en gang til, hvor JEG tror på det, så Emma kan tro på mig. Jeg tror på Emma, og det er det skønneste ved den hund, jeg VED hun elsker at lege lydighed med mig, så når Emma ikke gør som jeg synes hun skal, er det lige præcis mig der ikke har været dygtig nok til at lære hende det :)
Udover Indkald med stå, har vi også andre SMÅ ting der bliver pudset på, fri ved fod, stillingsskifte (specielt, stå-sid og stå-dæk), feltet (især placering midt i) og så skal vi snart have lidt fokus på opsamling af apportbuk, da Emma synes det er SÅ fedt at løbe ud til den, at hun glemmer at sætte farten en smule ned inden opsamling, hvilket giver os kommentare i vores helhedsindtryk som siger at min hund er en smule for hurtig til at være præcis.. vil dog langt hellere have en jubelglad hund der sjusker en anelse, end en der skal skubbes hele vejen og så måske udfører øvelserne præcist. :) Tror der er lettere at pille farten af, end at sætte den på, men det vil tiden vise.
Snart går jeg på barselsorlov fra "rigtig" organiseret træning for at hellige mig min krop og min kommende søn, meget mærkeligt at tænke på, når hundetræning har fyldt SÅ meget i mit hoved. Jeg ved jeg vender tilbage senest i det tidlige forår, måske får jeg lært noget i forbindelse med min orlov som jeg kan bruge til hundetræning?
Jeg ved i hvert fald at planen for Emma og mig stadig vil være at pille vores svageste øvelser fra hinanden, træne delelementerne om, og sætte det sammen til noget jeg vil være bekendt at vise mig med i eliteklassen når vi er klar, målet er efteråret 2011, der vil jeg gerne debutere i eliten og så føler jeg mig forhåbentlig klar til en hund mere.
Indtil da.. så er det bare Emma og mig på lydighedsbanen og vores "kobling der driller" :)

Kommentarer

Populære opslag