Championklasse debut...

Emma med sin fine 3. vinder roset fra Dansk Hundeskole Roskilde,
hun synes vist det der foto var noget pjat..
 Så fik vi debut i championklassen! Det var en tuff udfordring, og jeg havde slet ikke set det komme, hun har haft nogle FINE indendørs prøver, endda en FLOT uofficiel champion prøve. Og af en eller anden grund havde jeg ikke tænkt at udendørs skulle være en udfordring, men så kan man jo heldigvis blive klogere ;-)

Emma starter fint med første skilt, derfra er det meget hængende (som jeg følte det)hun er ligesom ikke rigtig med, og vores svageste øvelse (sideskift foran) er skilt nummer 3, den må laves om (hun lavede den rigtig fint i hal til vores test-champion-uoff. rallyprøve)...bagefter får hun får meget fart på, på min højre side og smadrer ind i et skilt, hun bremser ikke da jeg bremser...nå...videre...så går det lidt bedre, især da vi får vores synkron-højre om, så hun kommer tilbage på venstre side. Jeg skal virkelig arbejde og snakke hende om...hun er lidt delt i sin opmærksomhed, uden at hun fokuserer på noget konkret. (mon det er mig som presser hendes fokus væk?)

Hun er ude af position et par gange, eks. på højre side i dobbeltslalom, som jeg også frygtede kunne være svær, da vi slet ikke har trænet slalom på højre side, udelukkende skilte uden rekvisitter.

Desuden bliver dobbeltspringet en udfordring, det er dog et venstre-handlet skilt, men vi skal da vist til at træne på to spring hvis vi skal forsætte i denne klasse, tænker egentlig ikke at det bliver svært, hun skal bare lige have lov at prøve det med belønning og støtte undervejs, i stedet for at kaste hende ud i det første gang til en konkurrence.

Det sidste skilt gik heldigvis godt, og så ud og fråde 3 lækre frikadeller!!! :-D Det var noget damen kunne bruge!

Vi ender med at få 89 point, som slet ikke stemte overens med min fornemmelse, men vist nok passer meget godt med det man kan blive trukket for i rally :-) Sommetider går man til 70 men synes at man har fortjent 100 fordi det bare gik så godt med hundens glæde og engagement. Andre gange får man flere point end man synes man har fortjent, fordi man måske ikke helt havde den gladeste hund med på banen...så nu arbejder vi fremmod ikke at have nogen som helst "hadeskilte", for så er det jo lige meget hvilke skilte dommeren vælger på dagen! :-)

Uanset får jeg den DEJLIGSTE Emma med hjem, og hun elsker mig heldigvis stadig ligeså højt som jeg elsker hende! :-)

Emma ELSKER at hjælpe til, som tidligere beskrevet..

Her skal der samles vasketøj i vasketøjskurven...

Og så skal vasketøjet da ud til vaskemaskinen, dygtig hund!
Jeg ved ikke hvornår vi skal til championprøve igen, nu skal vi vist lige have trænet lidt...så hvis du mangler en selvtræningsmakker i hverdagene om formiddagen, så vil vi rigtig gerne være med! :-D

Kommentarer

Populære opslag