Hvad mon 2015 vil bringe?

Emma i fri galaop i blæsevejr på Ishøj strand
Emma træner stadig både rally og schweiss, og hun nyder det, så længe jeg husker på at hun om nogen har brug for MASSIVE belønninger, og 80% af de ting vi laver skal være LET for hende!
Hun er som hun skal være, og en meget anderledes hund end Findus, men hun nyder at arbejde, når bare lønnen kommer hyppigt.

De blodspor jeg laver til hende skal ikke være FOR komplicerede (hvilket jeg nemt kan komme til at glemme når jeg står i skoven og får en "genial" ide til liiiige at kunne træne 3-4 forskellige momenter på samme spor (opsøg, wiedergang, markering af schweiss, spidser og meget mere), det duer bare ikke, hæv et kriterie ad gangen tak! ;-)

Rally går forrygende, hun trives godt med den feedback hun får fra mig hele tiden, og jeg skal blot holde styr på alle de ekstra signaler både verbale og visuelle som jeg vælter på i forbindelse med de der sjove rallyskilte, især dem der kommer fra ekspertklassen og champion.
Og med hensyn til rally har jeg besluttet at vi stiller op i øvet klasse een gang til, så vi kan få vores RØM titel, hun gider jo godt, og i sommer så jeg, at hvis jeg bare fokuserer 100% på hende og har 100% styr på banen så hun ikke "mister" min kontakt, så synes hun det er sjovt, og hun gider, og når hun synes det er sjovt, så laver hun øvelserne SÅÅÅÅ fint, for hun kan nemlig sagtens!

Så i 2015 er vi indtil videre tilmeldt følgende prøver:

  • 12. april i Ølstykke rally øvet
  • 15. maj i Vallensbæk schweissspor 20 timers 400 meter, glæder mig SÅ meget til at se hvordan vi arbejder sammen på det her.
  • Der kommer vist nok noget schweiss igen i efteråret i Nordsjælland, det regner jeg også med at tilmelde os, når jeg lige har set dagsformen i majmåned :-)
Vi holder pause fra besøgshundeordningen, jeg havde svært ved at lure hvor sjovt Emma i virkeligheden synes det var at besøge de demente ældre, så jeg ved ikke om vi kommer tilbage.

Et spændende år med min dejlige hund! :-)

Kommentarer

Populære opslag