Stilhed = stilstand?

Emma i selskab af Findus og Kida (Findus' søster) ren hygge..
Sidst jeg har opdateret bloggen var umiddelbart efter vores sidste prøve i DcH, siden har jeg tænkt meget over hvad vi skal, det lå ligesom fast at jeg gerne ville til at arbejde med schweiss og samtidig rallylydighed som vi ikke har arbejdet med siden hun blev begyndermester tilbage i 2011.

Den 31/12 2013 var vi tilmeldt øvet klassen til Sydkystens Hundeskoles årlige nytårsrally prøver.
Det gik rigtig godt, vi nåede at få styr på at hun godt kan hænge i højrevendinger, men hendes langsomme indtagelse af dæk på hårdt gulv kostede 2X1 point, så vi fik "kun" 98 point og dermed ikke en oprykning til ekspertklassen på een gang, men må op yderligere mindst to gange, det gør nu ikke så meget, havde ikke regnet med at vi skulle i gange med rally før om et par år, så vi har masser af tid!
Vi er dog startet til rallytræning i Sydkystens Hundeskole på et ekspert/championhold, med Paul og Anita som instruktører, og der er nok at træne på... holdda op hvor er der meget som skal læres og det er fedt! Både færdigheder hos hund og fører skal finpudses og nogle elementer såsom højrehandling er noget helt nyt som skal trænes ind på grundniveau.

Vi er også kommet i gang med blodspor, Emma er HELT vild med det. TAK Sus fordi du introducerede os til dette.
Jeg må sige, at da jeg stod med 11 liter blod i bryggerset som skulle hældes fra en plastikpose til 1/2 liters flasker, havde jeg pludselig meget svært genkende mig selv..men det blev gjort og nu ligger det i fryseren sammen med løbene (bambi-ben) som skal bruges til at lægges forenden af sporet som belønning...jeg er blevet mere large med mange ting åbenbart! :-)
Men det går rigtig godt, og jeg er i gang med at øve mig i at lægge sporene, det er ikke så let at styre blod, retningsvisere og samtidig holde øje med at man ikke ender i en mose eller på en stor vej.. troede virkelig ikke at det skulle være så svært.. :-)

Sluttelig vil jeg fortælle om et kursus hos Johanna Allanach, K9 Nosework og Match to Sample, som jeg tilmeldte mig, egentlig var det min mening at det var Emma som skulle gå på kurset, men da Findus pt. ikke har noget betalt træning vi går til, er det ham jeg har med til undervisningen, jeg har også på fornemmelsen, at det er ham jeg har mest brug for hjælp til at træne med, da han er så ustyrlig hurtig til alting, så det er rart at få lidt hjælp til at observere hvad der foregår indenfor og udenfor hans hoved i trænings situationer.
Emma skal dog træne det samme, da det jo egentlig var et kursus til hende fra mig, så hun får lov at træne øvelserne herhjemme og hun ELSKER det!! :-)
I Findus blog kan du læse mere om hvad kurset går ud på! :-D

Heldigvis er der i øjeblikket ekstra meget tid til at gå ture ved strand og i skoven, det nyder vi begge MEGET.

Kommentarer

Populære opslag