Årets sidste planlagte prøve...

Min aller mest elskede Emma!
 Søndag den 1/9 stod den på prøve i B-klassen til SM (Sjællands mesterskaber) i DcH på Stevns.
Jeg synes ikke selv, at jeg havde vildt høje forventninger til vores formåen...men havde en god ide om at det nok skulle blive en ret god og måske rimelig sikker præstation.

Planen var den samme som sidst. Fokuser på hver enkelt øvelse lige inden du skal ind, og glem videst muligt øvelsen bagefter, for at fokusere på vores næste øvelser.



Det gik som følger:
Dæk, 0: Jeg kunne mærke at Emma ikke helt "var der"...syntes jeg havde hende, og hun fulgte også med i fri ved fod, men hun virkede forvirret, jeg havde ellers sagt at vi skulle lave "dækøvelse", konklusion, træne dækøvelse i andre omgivelser end på sportsplads/græsplæner.

Feltsøg, 10,10: Lidt svære felt end jeg troede, men Emma løste det fint, det er stadig noget vi skal træne mere på så det bliver en mere sikker og SJOV øvelse for hende.

Spor, 6, 10: MASSER AF BLÆST, i modsætning til hele sommeren og højsommeren gav det sig til at blæse voldsomt, Emma og jeg kæmpede derfor en del med at blive på sporet, første knæk forsøgte jeg at hjælpe hende igennem, men hun KUNNE simpelthen ikke finde det, og vi fik en anvisning af sporet, andet knæk tillod jeg mig at være lidt mere insisterende, og endelig fandt hun det, vi skal virkelig ud og gå spor i blæsevejr frem mod de næste prøver så hun vænner sig til det. Men hun var på og arbejdede hårdt selvom sporet trak noget ud, er SÅ glad for vi kom hele vejen rundt og fik begge genstande, når jeg ved hvor svært hun syntes det var!

Tilbage på pladsen var det hurtigt vores tur, og rækkefølgen på øvelserne hos vores 3. dommerhold var desværre byttet rundt :-(

Rundering: 0, lige inden vi skal ind, går dommeren ned i hjørnet langs med udløbet til det tomme skjul, for at lade vandet, det sidder både Emma og jeg og ser på... jeg tænker desværre ikke at det bliver et problem at kalde Emma ind, for så havde jeg kaldt med det samme efter jeg havde sendt hende ud.. ØV.. Emma løber ud i buskadset for at finde den figurant der dufter af.. og derfor får jeg ja tak :-( Heldigvis lader jeg ikke Emma mærke min harme på dommeren, jeg får sagt at det nok ikke var det smarteste sted at gå ud og tisse, og dommeren påpeger at min hund uanset skal komme når jeg kalder, det har han jo desværre ret i, jeg gider ikke bruge mere tid på den øvelse (her ved jeg at uanset hvor flot det går i resten af øvelserne får vi ikke en halvoprykning mere...

Apport: 9, jeg mangler vist en kort pause et sted og Emma sidder for langt fra mig med apporten, jeg vil eksperimentere til træning med min blikretning når hun laver tilbageløb, så jeg ikke utilsigtet får stoppet hende i tilbageløbet for tidligt.

Spring: 10

Fremadsendelse: 10

Så er det sidste dommerhold, jeg har bare fokus på at vi skal have fest og rart i de sidste 3 tunge øvelser. Lige inden at det er vores tur begynder det at regne meget, og dommeren vælger at tage en pause, jeg kan se på Emma at det passer os meget godt. Men på den måde bliver starten ikke helt som jeg havde visualiseret.

Fri ved fod: 10, hun var ikke helt hvor jeg ville have hende, men okay når man tænker på at det er sidst på dagen, og at hun sikkert godt kunne mærke min rest af irritation over runderingen.

Stå:10

Sit:10

Sådan skal den bare køres hjem! ...i alt 151,5 point.. på mine to 0'er smider jeg i alt 35 point, i øvelser vi godt kan... suk og øv...især når 3 pladsen går på 184 point, men sådan er DcH, og andre hundekonkurrencer, det er ikke dem der statistisk set kan lave flest point som vinder, men dem som formår at få alt til at gå op i en højere enhed hele prøvedagen, og under de forhold som vi er blevet givet til prøven.

Jeg er MEGA glad for Emma, jeg har stadig en klar følelse af at være en del af et fantastisk team når jeg tager til prøven med hende, og at hun VÆLGER at være en del af vores team!
Derfor har jeg også valgt at tilmelde yderligere to prøver i oktober, udover vores klubkonkurrence i november. Jeg kan "risikere"at vi får den anden halve oprykning i år, så nu giver vi bare los og hygger os med de sidste prøver :-) ...og således blev prøven på Stevns ikke årets sidste planlagte prøve :-)


Kommentarer

Populære opslag