JUHUUUUU!!!!!



Sikke en FEST! Vi var til prøve i dag og fik HELE 8,5 POINT på sporet!!!! :-)

Nå... tilbage til den kronologiske rækkefølge.
Jeg troede at jeg vidste hvor vi skulle til prøve i dag, men havde fået byttet om på to klubber i hovedet, og var først lidt "øv", og bagefter "pyt, vi gør det så godt vi kan".

Programmet var som tidligere skrevet sendt ud på forhånd, og jeg var rigtig glad for den måde at DcH Vordingborg havde fået spredt de lidt "tunge"lydighedsøvelser, så der ikke var så mange øvelser ved hvert dommerhold.

Første dommerhold indeholdt øvelserne:
Spring: 10 ok (ingen problemer)
Frit søg: 6, genst.: 5, tja...det ses nok af vores karakterer at vi havde lidt udfordring i feltsøget, jeg startede Emma op i modvind som jeg plejer, underlaget var en meters penge langt tørt græs, og det var ikke let sagde hun, efter godt et minut og MANGE søge kommandoer og omkring kommandoer finder hun første genstand...anden genstand finder hun desværre ikke vi bruger alt tiden og Emma nåede at miste troen på at der virkelig var to genstande i feltet. Vi har ikke trænet denne øvelse særlig organiseret eller intensivt, så jeg er ingenlunde skuffet over Emmas indsats!

Andet dommerhold indeholdt øvelserne:
Fri ved fod: 9, YEEEES, vores anden fokusøvelse, få glæde ind og engagement, det var bestemt IKKE vores pæneste fri ved fod, men Emma opgav ikke, hun hang dog mest når vi var nede ved dommerne, på vejen til prøven i bilen forestillede jeg mig at jeg gik på banen og at dommerne stod og beundrede hvor dejlig Emma er, og hvor flot hun arbejder på banen, tror jeg skal overbevise mig selv endnu mere om at dommerne ikke kun kigger efter fejl, men også på alt det pæne vi laver.. men efter en fri ved fod uden en eneste kommentar og henstilling var jeg super glad!!
Stå: 10, ok (ingen problemer)
Sit: 10, ok, jeg valgte at give håndsignal, ikke så meget for Emmas skyld, hun kan godt øvelsen, men jeg bliver sgu så nervøs og når det nu er gratis med et enkelt håndsignal og det hjælper Emma til at skelne øvelsen fra stå, så bruger jeg gerne det.
Apport: 9,5 hunden sidder for langt fra fører, korrekt, jeg måtte strække min arm en del for at nå apporten, vi kan vist roligt træne indløb en hel del, for det var ikke den eneste gang vi blev trukket for noget i afslutningerne.

Tredje dommerhold var sporet:
Samme sted som sidste år, græsmark, det havde smådryppet hele dagen og vist også regnet om natten, PERFEKT! ...vi skulle ikke vente så længe da de manglede hundeførere ved sporerne, så der var kun een hund foran os. Emma lå ved siden af mig og peb lidt, jeg tog det som et positivt stresstegn fra hende, hun var klar til at arbejde, ikke for at få sin belønning, men fordi hun synes at det er sjovt at gå spor (bevares, hun er stadig en labrador og vil MEGET gerne have "løn" for sin indsats!! ;-) )...
Først troede jeg at jeg havde styr på sporet, men de lå diagonalt og Emma havde bare HELT styr på det!! ud af første ben, Emma laver et udsving op mod vinden og kommer af sporet, jeg siger "niks" til hende fordi jeg gerne ville have hende til lige at koncentrere sig igen, kort efter finder hun genstanden (YES!!)...videre ud af benet, første knæk er op i medvind, ingen problemer, det var bare så fint!!..ud af tredje ben, der kommer hun ud over knækket, men opdager det selv, jeg når at stoppe inden jeg går over, og hun finder ned af tredje ben, her laver hun kort inden sidste genstand et udsving med vinden af sporet, jeg kalder hende tilbage, men vi er desværre så tæt på sidste genstand at hun ikke kan komme ud i fuld line og derfor trækker de 1,5 for sidste genstand, det er jeg bare SÅ LIGEGLAD MED! og egentlig er jeg også ligeglad med de 8,5 på sporet og 8,5 på genstandene....det er Emmas og min indsats jeg er så glad for, vores (og især min) kamp for at blive dygtig til spor(træning). Det jeg har lært om hundetræning og sportræning er helt vildt, vi er ikke helt i mål nu, men jeg synes vi kan ane noget målstreg forude.
Jeg havde det HELT fantastisk, også efter dommerne prøvede at "ødelægge" oplevelsen ved at trække os i point, i mine øjne var Emmas præstation til 10!... tænk at gå SÅ FLOT ET SPOR med sådan et nervevrag af en hundefører på slæb, vi har virkelig fået gjort hende sikker på sig selv Sus, og det er sgu det allerbedste ved det hele!

Fjerde dommerhold...havde jeg altså lidt svært ved at fokusere på, mens jeg rendte rundt med armene over hovedet..ja, tosset så jeg ud! ;-)
Dæk: 9, Emma går direkte på plads, måske fordi jeg så så tosset ud? :-)
Fremadsendelse: 9,6, Emma sidder skævt foran.. men sikke et fint og sikkert udløb
Rundering: 2 :-( Emma kommer fint ud til det tomme skjul, men jeg tror jeg har været for ukoncentreret i det jeg sender hende mod figuranten, efter tre galophop vender hun rundt (langt fra figuranten) og gør af mig og jeg får et "ja tak"... havde vi fået bare 6 point i denne øvelse havde vi fået vores anden oprykning.

Jeg er mere...MEGET mere, glad for vores 154 point i dag, end jeg var for de 163 point jeg fik i holbæk i maj! :-) Hun er bare min stjerne hende Emma... og en meget træt stjerne hertil aften :-)

Kommentarer

Populære opslag