Her går det godt... men lidt ondt i tænderne..

Smukkeste dejlige Emsen!
Så skøn og dejlig Emma er. Det går godt, men stille og roligt med træningen, der er en del pauser i løbet af ugen, da den der lille hvalp tager en del tid, samt lidt uventet, men velkomment arbejde har presset sig på.

Det er i dag næsten to uger siden hendes seneste spor, vi var afsted med Findus, Sus og Bastian.
Det blev semisnespor, og Emma var lige så tændt som sidst. Vi arbejdede med afledninger i dag, tiltrængt, Emma arbejdede godt med udfordringen, jeg fik at vide at jeg var en dygtig fører som ikke forvirrede eller gjorde min hund usikker.. Vi kan vist roligt arbejde videre med afledninger. 
Knæk tog hun i dag så let som ingenting, hun hoppede dog over to genstande og en bunke godbidder, men hun var VIRKELIG målrettet og havde fint tempo.
Jeg var lidt en kegle af en fører, som ikke var helt klar til at gå spor, for jeg fik ikke startet hende godt nok op, så hun fik nogle ækle ryk i linen (ikke med vilje!) fordi jeg ikke fik brugt min albue til at fjedre.. det gør jeg bedre næste gang!


Når vi træner søg er jeg begyndt at rose meget mere for at hun kommer ind med genstanden, og lege mere med hende, genstanden tager jeg ikke fra hende, men venter til hun selv leger med det legetøj jeg har som hun får lov at vinde og så bytter vi med guf. Det gik rigtig godt forrige lørdag til træning i DcH. :-D

Og så til det med tænderne... :-(
Emma havde sidste år slået en flig af en af kindtænderne, der var ikke andet i det end det, hun fik en tandrensning så de lige kunne se godt efter den flækkede kindtand, de fandt ud af at hun havde nogle heftige belægninger/mørk farve i tyggefladerne... ikke opmuntrende.
I sidste uge var vi så til "tandlæge" med hende igen, hun havde knækket en af sine fortænder i undermunden, i følge dyrlægen en nærmest umulig bedrift, men Emmas tænder holder åbenbart ikke til så meget.
Desværre ser det ud som om at hendes mørke belægninger er blevet værre, og der er blevet taget billeder som er sendt til tanddyreklinikken så når Findus skal til tjek og rabiesvaccine kan jeg lige få en melding på hvad behandlingen kommer til at stå på med hendes tænder.

Kommentarer

Populære opslag