Må jeg præsentere...

..MARIENDALS RED NOSE ATKA

 Mariendals Red Nose Atka
I daglig tale Findus, eller "Verdens bedste julegave".
Findus er en Nova Scotia Duck Tolling Retriever, kaldet en toller. Racen blev tidligere brugt til at lokke ænderne frem fra sivene ved at de løb og legede i vandkanten, så ænderne blev nysgerrige, kom frem og jægeren kunne skyde dem. Der findes stadig steder hvor racen bliver brugt til dette, men ellers bruges de mest som andre retrivere, til at finde og apportere vildtet.
Atka AKA Findus 6 uger gammel

Findus skal selvfølgelig have sin egen blog, men lige nu sniger han sig ind på "storesøster" Emmas blog. Findus' blog kan du læse her.
Findus flytter ind på Svalevænget 11 den 25/12, jeg glæder mig SUPER MEGET til at han skal bo her, og til at opleve alle glæderne ved at have hvalp, udfordringerne tager jeg med, for de er også med til at han med tiden bliver min bedste ven og træningsmakker.

Findus kommer fra Mariendals Red Nose, her sidder kennelmor Grete og fodrer alle hvalpene med kærlighed, Grete dyrker selv LP- og jagttræning samt prøver med sine tollere. 
Findus skal primært være LP hund, jeg savner at helt vildt få lidt LP jord under neglene, men han skal også lære at gå spor, feltsøg, rundering m.m.
Jeg glæder mig meget til at lære den lille spirrevip at kende, og til at vise ham verden og alle mine fantastiske venner derude. Vi tager lidt ad gangen så han kan følge med. Derfor regner jeg med at dagene mellem jul og nytår, kommer til at gå med at lære hans nye familie at kende, nærområdet og så en enkelt tur til butikkerne her i byen, måske endda helt ind til Køge, hvis hovedet magter det.
Til januar starter vi på hvalpetræning og til februar på et foundation hold hos Johanna Allanach, som jeg har glædet mig længe til at prøve på egen hund og krop.
I januar starter vi på hvalpehold hos Sydkystens hundeskole hos Paul Lysholdt.

Hvad så med Emma!?
Emma skal forsat træne DcH til vi ikke gider det mere, målet er stadig at få hende og især mig ;-) stabil i DcHs lydighedsprogram, dernæst tager vi hul på agility, for det savner jeg altså også riiiiigtig meget :-)

Kommentarer

Populære opslag