Jamen så arbejder jeg altså generelt bedst med en deadline over hovedet...!


Ude at lægge spor, der er prøve på søndag, målet er klart at gøre det bedre og mere sikkert i knæk end vi gjordet i Hvidovre.. og det kan man kun hvis man lader sin hund øve sig...

Så er man ude og lægge spor på marken.. her sættes sigtepæle op :-)



Udsigten kan man bestemt ikke klage over...

(et lidt mislykket HDR foto.. men shit jeg elsker denne diciplin.. eller udsigten når man træner i hvert fald! :-D)

Jeg er rigtig glad!!! I dag havde jeg planlagt spor igen, jeg var også afsted i går og konkluderede.. Emma går flot ligeud, men hun tager IKKE et eneste KNÆK!! hun vader bare afsted, hvilket holder mig fast i mine bekymringer om hvorvidt hun går spor eller om hun bare går i sine egne tanker...

Så, hvis du vil have et andet resultat må du ændre på den måde du træner.. så i dag atter på den nyharvede mark havde jeg besluttet mig for nogle relativt korte spor, men med RIGTIG mange knæk, genstanden skulle ligge 7-10 skridt efter knækket som belønning for at hun tog knækket flot!

Tænk...
Det virkede!!! :-) jeg lavede en masse knæk som startede i medvind og knækkede så op i sidevind, tilbage i medvind, sidevind fra den anden side, medvind osv... det gik som det plejede, men hvergang kunne jeg stoppe hende og insistere på at hun SELV fandt sporet til at gå videre, det gjorde at hun blev NOGET forvirret, og KARTEDE rundt, men jeg havde med vilje ikke meget mere end 2-4 meter lines afstand til hende så jeg kunne stoppe hende når hun gik over knækket, og da jeg vidste at jeg havde MASSER af knæk at træne på, og at der når hun tog knækket lå en meget værdifuld belønning, kunne jeg bare træne løs.. vi havde 8 knæk hver vej.. så der var nok at øve på.. og hun havde ingenlunde mistet modet da vi tog turen tilbage til udgangsstedet....
Sporet tilbage startede således i direkte modvind, jeg lod hende rode lidt i starten dog kun i 2 meter line, og hun selv skulle finde startstedet, som jeg tydeligt havde skrabet med fødderne så jeg nemt kunne se når hun kom på sporet, og vupti... derudaf det gik..det første knæk tog hun helt selv, jeg var helt paf og af bare glæde stoppede jeg hende LIGE efter knækket og belønnede (egentlig OVERHOVEDET ikke planen, men det var ikke så skidt endda) næste knæk gik hun lidt over men fandt hurtigt den rigtige retning...
3. knæk tog hun SÅ SMUKT så jeg troede at det var en anden hund jeg havde med og jeg sagde ikke noget før hun var ved genstanden, men jeg strålede inden i!! min hund kan tage knæk INDEN hun går OVER dem!! :-D jeg er så glad.. det skal dog lige siges, at det er i så mørk jord, men jeg regner med at gå ned og træne igen i morgen og så tage et spor fredag på marken og se hvordan hun knækker der.. lørdag kan jeg så tage endnu en tur på vores egen mark og lave en skønt motivationsspor så vi er klar til prøve i Kalundborg på søndag kl. 8.. (7 pga sommertid).. godt jeg er kommet tidligt i seng lørdag.. host hos.. den tid den glæde, jeg må bare hoppe ombord i en redbull.. kan være Emma får en tår også ;-P nah...

Den dejligste sporhund i HELE verden!!! :-D
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3





Kommentarer

Populære opslag