Totalt hundedag...

Emma dirigeret med hovedet i græsset.. hun er på ingen måde ved at opgive ævred!
..og det er hendes fører i øvrigt heller ikke.. :o)
Dagen startede med træning med Lisa og Louie i Jersie, vi var der først.. og vupti en masse lydighedsøvelser vi fik trænet.. :o) Først indkald med stå, jeg er begyndt at variere afstanden til target både for Emma og jeg, så hun ikke vænner sig til en bestemt afstand. Græsset var dejligt fugtigt til at kunne få skride fornemmelsen lidt ind.
Dernæst lidt fri ved fod, nogle smækdække, positioner under gang, stillingsskifte, udløb til kegle.. Så kom Lisa, og vi fik hjælp til noget fri ved fod, og fik os en snak om feltet, det er vildt så mange forskellige måde øvelserne kan trænes, afhængig af den type hjælp hunden har brug for for at forstå hvad øvelserne nu går ud på.
Emma lavede TO SMUKKE udløb til kegle med videre udløb til feltet (samme tempo!! :-))))))) smukt stå i midten, så ikke mere felt til den dame..
Vi legede også dirigeret apport, hvor der kun var apport i midten, og Emma skulle ud og trampe på target. det gik rigtig godt, undtagen en gang hvor hverken jeg eller Emma kunne se target, så løb hun til apporten..vi fik rettet min fejl og hun fik trampet på target og ikke mere træning af det.
Så lavede vi nogle fællesdække og sit, med forstyrrelse fra Gustav som var vågnet og mente at nogen skulle putte sutten tilbage i munden på ham af flere omgange..
Så var træningstiden slut.. Vi skulle videre i dagens program som var reklame for SHS (Sydkystens Hundeskole).. afsted mod div. faktaer og super brugsen'er som havde åbent på sådan en jesus himmelflugts dag.. puha.. lidt kedeligt at køre rundt på den måde, men vil jo gerne have kunder i butikken.
Så var det tid til hvalpevisit hos svigermor og hendes søde og friske Irish soft coatet weaten terrier.. Silke..
Det gik rigtig godt, først var Emma FULDSTÆNDIG uimponeret, men jeg tror egentlig bare det er for at være ovenpå og hende der bestemmer at hun laver det trick. For senere gik det meget bedre, og Silke var i hvert fald MEGET imponeret og interesseret i Emma. :o) Hun tog det rigtig pænt hende Emma, Silke fik virkelig brugt sin hvalpelicens! :o) Til sidst måtte Emma have fred ved at Silke blev lukket i køkkenet, så Emma kunne få lidt ro.

Ret nuttede de to ikke? :o)
Da hvalpevisitten var overstået gik turet tilbage til dueslaget i Jersie for at træne med Mette.. vi har jo et hvalpehold der, som Mette er primær træner på, og jeg er en slagshjælpetræner på det. Det er bare så hyggeligt, en masse dejlige mennesker og hvalpe, som man næsten kan få lyst til at få med hjem.. altså hvalpene.. så da jeg var hjemme kl. 20 (for Mette og jeg skulle da lige træne en times tid efter hvalpeholdet;-)) var jeg BARE TRÆT!!.. :o) Men det havde været en skøn dag :o) kunne ikke ønske mig at den havde været anderledes, hvor er jeg dog bare en heldig en! :o)

Kommentarer

Populære opslag