Drømme, mål, mod



Som nogen ved er jeg ved at sælge mit sommerhus.. dem som kender mig ved også at det er noget af det i mit liv som kan gøre mig allermest glad. Når alt kikser rundt om mig, så er det i sommerhuset jeg søger tilflugt, fred, ro til at vende tankerne og gøre mig stærk igen så jeg kan vende tilbage til hverdagen, klogere og gladere end da jeg drog afsted.

Men hvorfor så sælge?

Jeg har en drøm... jeg har mange drømme, de forandres i takt med at jeg bliver ældre, og i takt med at de bliver indfriet. En af mine drømme er at få et hus med plads til at bygge det optimale sted at træne og have hund. Jeg er blevet inspireret hos Charlotte Lyngholm, for det er da bare et skønt sted hun bor.

Nu er min kæreste og jeg så gået i gang med at sælge boliger, eller forberede for salg af boliger, for det er jo det man gør når man forfølger sine drømme, man giver afkald på det som er mindre vigtigt.

Min veninde er lige kommet hjem fra Afrika, hun har været afsted i 4 mdr. sammen med sin kæreste/kommende mand (han friede til hende midt i ørkenen, smukt!) og jeg ville på en eller anden måde gerne have haft den oplevelse (rejsen, ikke frieriet), men jeg brænder ikke efter den, for mit mål er at træne hunde, at få et hus som er rigtig godt.. og skulle jeg begge dele skulle jeg arbejde endnu mere end jeg gør nu, og det har jeg ikke lyst til.

Man stykker selv sin tid og sit liv sammen som i et puzzlespil.. det er helt op til en selv at vælge hvad man vil og så gå efter det. Og når man gør det, så føles det rigtig godt!

Er der noget som man ikke kan lide, så må man fjerne det, og erstatte det med noget andet, måske skal man lave større rokeringer før det virker, men det er bare et spørgsmål om prioritering.. og frækt sagt kan man sige, at hvis man ikke er glad, er man selv udenom det. Det kræver mod at ændre sit liv. Jeg tog "springet" sidste år, jeg startede som selvstændig tegnsprogstolk, sagde mit faste job op, efter at have tjekket med andre tolke, for at høre om der var nok at lave. Jeg har ikke fortrudt mit valg en eneste gang, det var det rigtige tidspunkt for det valg. Men hvis jeg skulle blive ved med at sidde og se hvor "farligt" det ville være at være selvstændig, så ville jeg aldrig nå noget.


Så sommetider, må jeg sætte mig ned og se på mit liv, er jeg hvor jeg gerne vil være, er jeg på vej mod nye mål jeg gerne vil nå, hvordan vil jeg nå dem, og er der tidsramme på?

Det er også der jeg kan finde på at se tilbage.. til dengang hvor jeg ønskede mig et liv hvor jeg ikke skulle arbejde så meget, hvor jeg ville have fri når jeg gik hjem, og gerne have noget tid i løbet af dagen.. og tænk! det har jeg.. og jeg har også en hund.. nej, jeg har to :) altså har jeg al grund til at være glad. Jeg når mine mål, og det føles rigtig fedt! Mit liv, mine mål, mit ansvar og MIN FORTJENESTE :0) tag ansvaret for dit eget liv.


Jeg glæder mig til, at mit mål om en plads på lydighedslandsholdet bliver ført ud i livet. Jeg glæder mig også til vejen til målet, det er den jeg ser tilbage på når jeg står ved målstregen og tænker tilbage. Og drømmen om mit kommende hus, med superbe muligheder for træning, er en del af vejen til at få indfriet hoveddrømmen, det er en sten på vejen.


Vi ses derude.

Kommentarer

Camilla sagde…
Tak for dejlig inspirerende læsning!:)

Populære opslag