Så sadler vi om :-) det skal jo prøves..

Vi venter og venter og venter og.... endelig overrækkelse af resultater.. :-)

Dagens prøve i DcH Vordingborg har resultatmæssigt været den bedste nogensinde i vores knap to årige DcH liv.

Jeg var lidt påvirket af at manden havde valgt at holde vejfest/diskoshow i vores garage dagen før jeg skal op kl. 6 for at være i Vordingborg kl. 7, heldigvis gik de sidste gæster ved 0:30-tiden, så efter at have vendt og drejet mig i sengen siden kl. 22 kunne jeg endelig falde i en dyyyyb søvn. Emma havde jeg sørget for at holde i soveværelset og badeværelset, for hun var MEGET populær hos vejens førskole piger.. stakkels hund "EMMA EMMA EMMA EMMA EMMA!!!!"... hun så næsten lettet ud da jeg kom og lukkede hende ind.

I går aftes skrev jeg så på mine hænder: "Min hund bakker" og "MHB" i håb om at jeg ville se på dem, kan være jeg skal skrive det i panden fremover :-) 

For 14 dage siden var jeg ved helt at melde afbud til dagens prøve da vi havde lavet noget generalprøvelignende i klubben i forbindelse med træningen, og det gik SKIDT! læs blogindlægget her.
Det blev en vaaaaarm dag, ikke så meget vind, høj fugtighed.. perfekt til spor!

Efterfølgende trænede jeg med Paul og Susanne i Jersie, og fik lagt en plan.. vælg to øvelser, kør kampagne, du må IKKE træne på andet end det!!

Jeg valgte spor og feltsøg.

Jeg var ude og træne spor med Susanne fredag i sidste uge, og fik en masse gode fifs som jeg har trænet videre med i denne uge.

Derudover har jeg trænet feltsøg med Jackpotbelønning, altså en belønning som er SÅ lækker at Emma vil danse på tungen for den (det har jeg dog ikke set hende gøre endnu.. ;-P) Så vi kører med kattemad og leverpostej som belønning.

Vel fremme i dag, langt mere fokuseret end da vi var i Odense, der var jo også "kun" to øvelser som talte i succesopmålingen. Så der var ikke så meget at overskue.

Vi er hund nummer et og starter med de "nemme" stuedressurøvelser.

Stå: 10
Sid: 10
Dæk: 9,7 (hund sidder skævt) Joe.. og fører giver ekstra kommando og glemmer at sige at hunden bakker i plads!! hrm hrm.. flink dommer!
Spring: 10 FOR FØRSTE GANG I DCH!!!!! :-D JUHU!!!! og hun sad faktisk lige da hun sad foran! mere af det tak! :-)

Andet dommerhold TROEDE jeg skulle være FVF, Apport og rundering, men der er ikke helt overensstemmelse mellem program og det som dommerne har fået at vide, så vi skal i stedet til dommerhold 3 (fremsending og feltsøg)

Fremsend: 7 (skævt ud og skæv plads) Emma løber SOM ALTID efter markeringspinden bagtil :-/ men det er altså ikke vores fokuspunkt pt.. og så kommer hun tilbage og sidder skævt, både foran og 90 grader skævt i pladsen også.. skal da ellers love for hun smider om sig med halve points ;-) men PYT, VI FIK POINT I fremsending hvor vi altså fik 0 i Odense.. så indtil videre 24 points mere end hvad de samme øvelser gav i Odense...

Feltsøg: 9 og 10 (Hund renser sig :-( ..) mærkeligt felt, Emma løber fint ud og søger, jeg kan ikke holde min mund da hun kommer ud over kanten af feltet, og hun ser lidt mærkeligt på mig når hun kommer tilbage, så der går ikke længe inden hun sætter sig og skider i feltet, øv bøv! (denne gang nåede jeg ikke at lufte hende ordentlig da vi skulle ret langt væk og lave vores øvelser i forhold til hvor jeg TROEDE vi skulle være (alle hundeførerne har læst programmet på samme måde, så der var kaos hele dagen i rækkefølgen) Hun finder dog begge genstande som lå inden for samme 2X2 meter.. sært men JUHU!

Så afsted til sporet!!

Spor: 6,5 og 3,6 (Henstilling om ikke at styre hund med line og 2 genstarter) (Hund berører første genstand, samler anden genstand op). ABSOLUT bedste sporkarakter i dag, vi får ikke hjælp fra dommerne da jeg selv kan se sporet.. det er en græsmark med tørre græstotter hist og pist, men ikke så anderledes end hvad vi har trænet på her på det seneste... Emma går meget af sporet, og der hvor jeg på første ben får en henstilling går hun simpelthen direkte ind til venstre, så jeg prøver at holde lidt igen. hun får lidt søge spor signaler.. Dernæst når vi til knækket hvor hun runderer NOGET, jeg hjælper ikke, hun finder sporet igen, får et forsigtigt dygtig, stille og roligt frem mod andet knæk som hun tager helt selv!!!!! :-))))))))) weeeee!!!! Ned af tredje ben, noget usikkert, højt hoved, men stille og roligt fremad, hun markerer sidste genstand ved at stå ved den, jeg tøver, hun bliver i tvivl og snuser rundt væk fra sporet, jeg starter hende forfra hvor efter hun går ud og samler pinden op.. JEG SKULLE have givet en dækkommando første gang, så havde fået lidt for genstanden og mere for sporet, men min konklussion på dette spor er at genstandene gerne må være sjovere, så jeg vil bruge de sidste prøver i efteråret på at se hvordan det går hvis hun får lov at samle op.. Emma er SÅ forsigtig, og elsker SÅ meget at bære og samle op, hvorfor helvede skal jeg så dræbe sporet med at hun skal dække ved genstandene!?.. vi er allerede startet på værsågod at samle op træningen mens vi ventede på resultaterne! Det er aldrig for sent at sadle om og lære noget af det. :-) man skal udnytte at det er første prøvekludshunden i DcH, så hun skal da bare prøve..!

Tilbage på pladsen, jeg var flad, og da de flyttede FVF m.m. fordi vindretningen skiftede fik jeg lov at bruge lidt mere energi på at tænke over det.. jeg havde i virkeligheden allerede varmet op mentalt til denne øvelse, men så flytter de den og jeg starter forfra, det gode ved at der er FULDSTÆNDIG kaos i rækkefølgen er at jeg kan varme Emma op når jeg vil.. og jeg kan slappe af næsten så længe som jeg magter.. det er bare ikke nok :-/

FVF: 6,5 (hund bagud ved 2. vend, 4. ben, 6. vend, 8 vend, henstilling om at hunden skal gå på plads, 2 ekstr. komm.) FY FOR PYFFER en fri ved fod da!... Emma hænger, hun virker træt, varm, uoplagt, trykket.. der var meget snak om hvor "onde" dommerholdet havde været, men jeg opfattede dem som meget veloplagte, venlige og snaksagelige.. mon alligevel jeg fik sendt signaler til Emma!? Eller var alt andet gået så godt at der begyndte at "lugte" af oprykning?? som gav det pres som Emma og jeg ikke kan præstere under?
Apport: 9,5  (hund sidder skævt på plads) .. Igen en VOLDSOMT skæv afslutning.. har pt. ikke råd til at bruge tid på den slags detaljer, og det generer min indre LP person UHYRLIG meget :-) men tror faktisk at det ville komme af sig selv hvis jeg kunne få Emma til at arbejde med mere gejst.. hun laver langsomt galaop til apporten og traver tilbage med den..?
Rundering: 6 ( ekstra komm. til 2. skjul og 1 x berøring af figurant) ..Emma kommer SÅ flot ud til det tomme skjul, og ER helt sikker på at der er nogen derude, så jeg giver hende to indkaldskommandoer for at få hende vendt :-/ ude ved figuranten som ligger ned i noget korn (aldrig trænet sådan før) kommer hun til at dutte til ham.. (Han har kasket på!!!) Emma har lært et trick af mig hvor hun tager min kasket af eller hue.. måske skulle vi liiiige kontratræne på det.. hrm hrm...!! igen lidt et flop, vi er bedre end 6 til rundering.. tror det med flot præstationspres igen slår igennem her.. og så en kombi af at det er varmt, stikker og føreren er træt i sit hoved.. jeg huskede dog at sige at Emma bakker i plads :-)
Tallene samlet

I alt: 154,85 poit, nummer 11 ud af 37 (FEDT, sidst blev vi nummer 27 ud af 28 :-)
som også er rekord da vi tidligere kun har fået 150,9 til klubmesterskaberne i november 2011 :-) så det var fedt med plads til forbedringer, glæder mig til at se hvad det gør ved hendes spor at hun får lov at samle genstandene op. :-)

Kommentarer

Populære opslag