Træning i haven den 23. oktober 2008

Først en lille springserie med Emma.. dog uden apportbuk. På kameraet har jeg valgt den funktion der hedder Billedet før, hvor kameraet laver en lille film, som det bagefter deler op i billeder. Ikke alle billeder er med her.



Det var lidt sjovt at se.

Træningen i haven indebar, træning af springapport. Primært tilbagespring, siddende skævt i forhold til springet, men også en smule skæv opsamling(det skal vi have trænet meget mere.)

Dernæst næsesøg. Først delmomentet med at søge fra venstre mod højre, dernæst trænede vi søg på alle mulige måder, hvor pindene lå i zigzag, cirkel, tilfældigt spredt, og alm. linje med meget stor afstand. Emma klarede alle sammen. Som I kan se er græsset meget højt, hvilket både kan være en fordel fordi det opmuntre hende til at bruge næsen mere, men også kan være en udfordring fordi hun måske ikke får øje på den næseprøve der ligger 40 cm længere væk.

Vi øvede en smule fri ved fod, vi øvede baljen, og balje med næseprøven i munden. Så legede vi med targetstik i forhold til det Charlotte fortalte om i mandags, med at det kunne se fedt ud hvis hunden kunne se lige frem i en stå-sid-dæk øvelse, selvom føreren går rundt bagved hunden. Det var altså ikke nemt. Fordi jeg ikke sagde noget troede Emma at det var den der leg hvor hun skulle smide poterne på det der stod foran hende, så det med targetstiken var ikke så fint... Jeg må prøve at udtænke en ny plan :)


Så legede vi til sidst med trækkedyret (Koen), Emma er blevet rigtig glad for at lege trækkeleg efter at jeg har klikket hende frem, det er super fedt, hun går også og prøver at få den til at pive, så hun niver den med fortænderne på maven, når jeg har kastet den ud, inden hun kommer tilbage med den, hæ hæ..




I dag fredag tager jeg i sommerhus med hele DVD samlingen af Kathy Sdao (Know Way Know How) og regner med at skulle udføre nogle praktiske øvelser. Jeg når nok ikke mere end de 3-4 første timer, men det må også være en god start. Glæder mig til mit eget private Kathy Sdao kursus i hyggelige omgivelser med mine to bedste venner Emma og Balder.





Kommentarer

Populære opslag