Ingen grund til at skamme sig!

Ej, Emma du har INGEN grund til at skamme dig!

I torsdags stod den på en sædvanelig FANTASTISK sportræning med Susanne Bach i Glostrup! Emma var flyvende i det saftige grønne græs. Det var ganske synligt at vores sportræning på vores tørre stubmark er noget ganske andet, end den biokemiske proces hun får lov at gå på i Glostrup. MIG, jeg var bare stolt over min super hund, som stadig synes det er fedt at gå spor, selvom hendes fører klokker i det gang på gang, Emma du er fantastisk!

Hele fredagen, hele lørdagen og hele søndagen var jeg HÅRDT arbejdsramt, og min smukke labrador kiggede langt efter mig hvergang jeg gik uden at tage hende med! Fredag var der tolkning, fotoopgave og MERE tolkning. Jeg var hjemme kl. 23:15 fredag aften. Lørdag kørte jeg kl. 10, og var hjemme igen kl. 22:15.. Søndag kørte jeg kl. 9:20 var hjemme kl. ca 14 og så stod den på fotoredigering til kl. 20... vupti så forsvandt DEN weekend altså!

I dag var der job fra kl. 10 til kl. 13:15, men så havde jeg altså også træningsabstinenser! :-D
Så hjem og hente Emma og ud og lægge spor efter aftale med Susanne!
To ca 90 skridts spor, et i medvind, et i modvind, ingen guffer, KUN genstande (2-3 stk. per spor)
Et langt knækspor, ingen godbidder frem mod knækket, knækket skal markeres kraftigt ved fodslæb, godbid ca 2 meter efter knækket.

Mens sporet ligger og modner, kan der med fordel trænes fri ved fod.. som sagt så gjort!

Emma med ud og gå fri ved fod i stubmarken, tror hun syntes det var noget MEGET underligt noget.
Det gik ret godt, vi lavede en del af de momenter som får Emma til at hænge til prøven. Sluttede af med en længere sekvens hvor hun bevarede arbejdsgejsten hele vejen, men det er klart en øvelse jeg skal træne med en "dommer", for jeg tror det er det som trykker mig og dermed også hende!

Så til spors, så at sige.. :-) Først ligeud medvind, afsted det gik, jeg var ikke helt sikker på hendes retning, der var stærk blæst og sporet lå måske ikke 100% i medvind, men hun rettede selv ind, og det føltes godt, alle genstande blev fundet og jeg kom kun lidt til at rose for voldsomt, men hun gik hurtigt tilbage på sporet uden at rode eller blive for ivrig synes jeg!
Så modvindssporet, det var jeg RIGTIG spændt på, det gik rigtig flot, hun blæste dog en del af det.. ca 50 cm.. men som i den anden retning var hun god til at rette ind når hun kom for meget af.

EN MEGET GLAD HUNDEFØRER!... to lange ligeudspor alle genstande fundet, INGEN godbidder, masser af gejst og arbejdsiver og sikkerhed!

Dernæst knæksporerne, de lå med ca 30 skridt, knæk, 20 skridt knæk, 35 skridt knæk og 20 skridt knæk... 40 skridt og belønning, de var markeret med flag uden kantbånd!... ca 2 meter inden knæk, kraftig fodslæb, og godbid 2-3 meter efter.
Det første knæk fattede hun ikke.. hun var henne ved pinden og snuse, men der knækkede sporet jo ikke (jeg skal have købt mig nogle mindre pinde, hvis det da ikke allerede ER for sent :-) eller til at stille flere pinde som ikke betyder noget overhovedet!), jeg stod stille ved min pind og lod hende rode rundt selv, hun kiggede på mig.. "søge"... hun stressede lidt op, forsøgte igen og kom ind i knækket og videre på sporet. Det næste knæk var lidt bedre, de to sidste knæk var FANTASTISKE! meget overbevisende! DET skal vi gøre igen når jeg regner med vi skal nå at træne onsdag eller torsdag! :-)
Knæksporet lå på en nysået rapsmark...hvornår bliver det et problem at gå spor der?/ bliver det et problem at gå spor der? ... ligeudsporerne var lagt på vores stubmark, som nok snart bliver pløjet op.. jeg håber bare på en tår vand hernede snart, vores spormark tørster!

Kommentarer

Populære opslag