Ikke mere træning...



..før efter prøven på søndag, men kan vi nu holde det?

I går havde vi en fantastisk omgang sportræning takket være aflysning på arbejdsfronten hos mig.. så jeg kunne køre direkte til sporarealet og lægge først et næsten O-spor med 6 genstande i stub, startende i let side/modvind, knæk til medvind efter ca 100 meter og knæk igen efter ca 50 meter og så 120 meter tilbage i bue mod startpinden..

Dernæst, knæktræning i den nysåede mark, med knæk genstand, knæk genstand, knæk genstand... det der jord er IKKE LET, slet ikke når det er knastørt og det blæser, så der var godt med guf før og efter knæk.. :-)

Hun knoklede SÅ flot på, på stubmarken blæste fært fra 4 STORE musse/rottehuller ind over sporet, og hun lod sig distrahere, jeg kunne sige til hende at det var IKKE det hun skulle nu og med det samme røg hun med gejst tilbage på sporet som om hun tænkte ..."nåhh nej, det er det da heller ikke, og det her spor er da i øvrigt også meget sjovere!" ... fedt fedt..! Det var knastørt, men hun udviste stor sikkerhed og trak godt afsted med mig :-)

Så træning om aftenen på pladsen, hvor jeg tænkte hellere en lille bitte smule træning med succes, end at lave det hele og gå død i det, så vi var med i fri ved fod, hvor jeg afbrød ofte for at lave vild leg belønning mens der stadig var gejst, vi stod over på positioner under gang (det kan Emma altså godt hvis hendes fører gør det ordentligt).. vi sprang også over på apport, men gjorde nogle interessante observationer af de andre ekvipager, det er svært at vide hvor meget man må kommentere på sine med kursister.. måske noget som skal tages op i plenum, vil du have konstruktiv kritik!?
Der skulle trænes delmomentet OPSTART, det tog altså noget tid for nogle af mine DcH kolleger at forstå hvorfor det skulle trænes, og snart startede "store lokke dag"... suk... heldigvis har vi en dygtig træner så jeg ikke fik krattet hul i bunden af træningsstøvlerne af frustration over at se de stakkels førere knokle SÅ hårdt! ..sig mig er det hunden eller føreren der skal arbejde!? :-) nå, men jeg falder altså også selv ofte i den fælde, bare se mig lave feltsøg med Emma ;-P

Endelig blev det tid til det jeg havde bestilt, fremsending med ekstra KEGLER.. og ikke bare sporpinde eller noget, nej LP-KEGLER!!! ..medbragt hjemmefra til formålet, en fremsending hvor hun ser keglerne blive stillet op, detefter går Mette ned og viser at hun lægger legetøjet, og Emma laver en smuuuuuk fremsending (kun træn af udløb FORBI alle keglerne!! :-D), næste gang det blev vores tur, ville jeg have target låget væk, legetøjet ud på samme afstand, men det skal være usynligt, hun skal lære at der ALTID er noget, også selvom hun skal løbe 8 store galopspring før hun kan se det... hun klarede det bare så flot i anden omgang også :-)
Egentlig skulle vi ikke træne mere, men så kom Ulrik og der var mulighed for at træne rundering, Emmas YNDLINGS øvelse, og jeg vurderede at det kunne hun godt lige magte :-) Emma var HELT enig! :-) To flotte runderinger, den sidste blev desværre bedst, vil helst have det flotteste resultat først ;-) ligesom til prøverne..
Vi sluttede af med springapport, lige i skabet, SMUKT! Ikke mere godbidshalløj den dag, og jeg har så besluttet at jeg vil forsøge at lade være med at træne mere før søndag.. god ide, dårlig ide!?...

Det betyder dog ikke at vi ikke skal være sammen eller lave NOGET, vi skal bare ikke gå mere spor, for jeg synes hun virker tændt på det nu, hun virker selvsikker og klar (ikke færdigtrænet overhovedet) men det er eksperimenteringsperioden nu, og som eksperiment vil jeg se om det gavner Emma at undlade at træne sporet mere inden vi går op på søndag :-)

I dag har vi været på stranden til store bade og udspringsdag.. det er så sjovt at hun tør hoppe i fra badebroen, og sikke nogle svømmeture hun fik sig :-) Så det er ikke fordi hun skal kede sig, hun må bare gerne komme til at savne DcH arbejdet lidt inden søndag :-) Jeg ved at der er mange af øvelserne som ligger fast i hende nu, så det behøver ikke holdes ved lige. Det vigtigste er at hun ikke bliver udsat for noget som er for svært mellem nu og søndag :-)

Men kan jeg undgå at træne med hende.. OVERHOVEDET.. eller er der en lille smule træning i alt mit samvær med hende? :-)

Kommentarer

Populære opslag