Forsøg med træning af små sammensatte serier

Emma hygger på græsset med en pind..


Om godt en måned har vi en DcH prøve i Vordingborg, jeg har valgt at jeg vil forsøge mig ud i at konkurrencetræne med Emma med brug af det jeg hørte på Canis kurset, dvs lave noge sekvenser med 2-3 øvelser (ikke nødvendigvis kun DcH øvelser). Så skal jeg overveje følgende:


- finde 2-3 øvelser som Emma kan GODT (Stå, felt (fra LP), kegle fra LP, håndtarget, spring (LP), rulle, hoppe gennem arme, plads og fri ved fod.. der er masser af flere, men her der i hvert fald lidt forskelligt at starte på.


- overveje hvilken belønning som er stærk nok til at hun vil arbejde længere for den og længere for at få den (kvalitets belønning).


- overveje hvordan jeg vil være når vi går fra en øvelse til den næste, det er jo også en øvelse for hund og føre at være sammen, holde gejsten i mellem øvelserne.


- overveje hvornår belønningen skal falde, midt i den sidste øvelse vi træner, måske lige efter den sidste øvelse vi træner, eller når vi er på vej til den sidste (fiktive) øvelse!?


- være opmærksom på at det skal være gejstfyldt, sjovt, succes og koncentration fra især fører og derfor også fra hund. MINDFULLNESS!


- lave et skema over hvornår og hvilke øvelser der skal trænes hver gang frem mod prøven i Vordingborg, så jeg er sikker på at vi kommer rundt, og at vi får puttet mere og mere på. :-)
Gøre brug af de ting jeg kan se vi skal træne på henover vinteren.



Kommentarer

Populære opslag