Nice sportræning i dag!


 Det var noget pløret at lægge sporet og hver fod var ca 1,5 kg tungere end normalt med alt det mudder under fødderne, men målet er jo bare at kunne få lov at lægge et spor, og fordelen er at jeg kan se PRÆCIS hvor jeg har lagt sporet og således kan belønne når Emma har haft næsen i tilstrækkelig mange af mine fodspor i træk!



 I dag havde jeg lagt et opvarmningsspor let sidevind med få godbidder på, med ca. 8-15 skridt mellem hver pølsebid (de kommer altid i sæt af mindst 2).. og jeg ville klikke og supplere op mens hun gik sporet, det er blevet mere vigtig for mig at standse hende øjeblikkeligt som hun går af sporet, uden at sige noget, når hun får min fodfært (puha) så roser jeg hende, for at støtte hende i at træffe de rigtige valg.


Derefter lå der et lille lyn, start i sidevind, knæk op i medvind, som er det letteste, og et knæk op i sidevind og endnu et knæk i medvind, pølsebidder gennem alle tre knæk, og klik og belønning i fodsporerne undervejs, det gik SÅÅÅÅÅ FLOT!!! Ja, hun fik meget hjælp, men også en tro på at hun gør det rigtige kva alt den ros jeg er begyndt at give hende!

Til sidst et motivationsspor på tilbagevejen, så vi lige fik trænet vinden ind fra den anden side også, det var lidt svære for hende, men der var MASSER af guffer så det i hvert fald ikke var ubehageligt for hende :-) Alt i alt er vi MEGET tæt på at nå den rytme jeg gerne vil have hende til at gå i, nu er det vigtigt for mig at jeg har IS i maven og går ganske laaaaangsomt videre!

I formiddags fik vi også trænet fremsendingen, det er så fjollet at smide væk af 20 point som burde være så lette at få, helt ærligt, hunden skal bare løbe lige ud.. dække på førerens signal (trænes selvfølgelig særskilt).. ligge komme ind til fører, sætte sig i plads på førerens signal.. alt fra og med dæk KAN Emma!... så det kan da vist godt betale sig at få den første del på også! Så mine forventninger til fremsendingen på søndag er NOGET højere end de har været tidligere.... med hensyn til forventninger omkring sporet er de lig nul, det kan være hun allerede kan overføre glæde og erfaring fra vores mange rose-spor, det kan også være hun slet ikke ser sammenhængen OVERHOVEDET... og laller rundt og så er det bare ok.. så kan det godt være denne her fører kommer til at rose hende til vi bliver smidt af sporet hæ hæ...

Smukke hund som jeg elsker MEGET højt, tak fordi du altid giver mig en ny chance til at rette mine fejl!


Kommentarer

Populære opslag