Mange tanker om træningen...

Jeg går og kæmper med at skabe interesse hos mig selv for at lære Emma at gå det perfekte spor, jeg afprøver i øjeblikket en masse forskellige teorier for at teste i hvilken retning jeg skal vende mig for at hjælpe Emma mest...
I går erfarede jeg en ny ting... Jeg har jo brugt pølsestykker som jeg har lagt et skridt foran mig og trådt på, og så videre, hvad jeg har overset er at mudder under støvlerne løfter pølsestykkerne op og smider dem af igen.....VED SIDEN AF SPORET!!!!? Meget dumt når man gerne vil have hunden til at gå med næsen dybt ned i sporet!

Så fra nu af pølser lægges i sporet efter at foden har forladt sporet!

En anden ting jeg fik afprøvet i går er i forhold til at rose på sporet, det har jeg ikke tidligere ville da jeg ikke vil forstyrre Emma når hun går sporet, men pt har hun virket meget usikker, helt sikkert fordi min udstråling har været skrup forkert, det har gjort Emma unødvendigt usikker og det skal jeg rette op på nu, og det ved overdreven belønning som mentalt styrker både Emma og mig, for det er fedt at belønne sin hund, så min udstråling ændrer sig og det smitter! Måden jeg gør det er ved at lægge et spor som jeg er 100% sikker på hvor ligger, der kommer ganske få godbidder i sporet og så klikker jeg når Emma har gået forbi 1-3-5-3-7-3-1 eller 8 af mine skridt, når jeg har klikket stopper hun og jeg lægger en guf i hælaftrykket på de næste to skridt.. Og hun får lov at forsætte.. :-) Emma var næsten ikke til at stoppe igen FEDT!
Vi forsætter træningen med vores nye erfaringer, vi skal ikke toppe på søndag, men til prøverne i efteråret :-)

Kommentarer

Populære opslag