Velkommen tilbage, nu venter snart en prøve

Smukkeste dejlige Emma, som bare har det bedst uden snor på hvor hun kan rende off-road og snuse
Ihh det er skønt at være tilbage, Emma har sat pris på 3 ugers sommerferie, hun er VILDT tændt både på fri ved fod og især på spor! Vi har begge haft godt af en træningspause, og selvom jeg havde vilde forkromede planer om hyppig træning sommeren over for at forbedre vores fri ved fod, blev det alligevel ikke til så meget.


 Dog har jeg stadig de gode råd jeg fik af dels Christina Ingerslev og dels af Helle Sejr Damkær. De er ikke glemt, og de kan stadig bruges.
 Programmet for søndag (hvor vi skal til prøve i Vordingborg) er ankommet med mailen, og jeg synes det ser rigtig fornuftigt ud med dommerhold, rækkefølgen, mængde af øvelser ved hvert dommerhold, så langt så godt.
 I tirsdags var vi ude og gå spor med Sus, det gik rigtig godt, Emma er bedre end jeg huskede hende! Det er bare fedt, vi er begyndt at pusle lidt med detaljer i forhold til opstart af sporet, hvor hun skal være bedre til at finde sporet, i stedet for at flakke så meget i starten, og endvidere finde knækkene på den rigtige side, altså uden at snyde hjørne eller lave overløb. Men hun har gejsten, hun vil løse det spor og det er bare så fedt.

Sus kommer med og tjekker Emmas fører undervejs, jeg har sagt at mit mål er at bevare fokus på Emma, på øvelserne, hvordan jeg kan støtte Emma, selvom der ryger point og i det hele taget ikke tænke på point før ALLE øvelserne er overstået!!! disse mål SKAL overholdes, for det er det som Emma og jeg har brug for.

I dag har vi været på fodboldbanen og træne, jeg havde sat op til en fremadsendelse, til en sit/stå/dæk øvelse og forberedt lidt fri ved fod. Min tanke var at blande de tre momenter og belønne efter fri ved fod... således kom vi til at træne:

Fremsending som det første, jeg havde lagt legetøj ud og stillet bane op inden Emma kom ud af bilen, hun tager fint retningen og jubel.

Dernæst stå-øvelse, belønningen udebliver, men jeg roser kraftigt efter linen er kommet på og vi går ned til start ved fri ved fod, vi går ca 80 skridt og efter en opstandsning belønner jeg (hun har til prøver sommetider mistet alle sit i opstandsningerne)... belønningen er kalles kaviar på tube.

Så tilbage til fremadsending, nu uden legetøj, men hun har retningen, det går fint, jeg dækker hende af da hun er godt bagud for linjen og løber ned og leger med hende, jeg efterlader uden at gøre hende opmærksom på det legetøj, og vi går ned og laver en dæk øvelse, efterfulgt at mere fri ved fod som udløser belønning, vi slutter af med fremsending hvor der ER legetøj.

Til allersidst trænede vi lidt indkald med belønning :-) En skøn omgang træning :-) Det er trods alt dejligt at være tilbage igen. :-)

Kommentarer

Populære opslag