Visualiser din motivation

pastedGraphic.pdf
Emma ude på et af sine bedste spor med sin hundefører..
Jeg er bare SÅ heldig, jeg har det skønneste job. 
Jeg kan huske da jeg var i praktik på 2. året under min tolkeuddannelse. Jeg var ude og tolke på noget HF eller et gymnasium, følelsen i kroppen bagefter var..”KAN MAN TJENE PENGE PÅ DET HER!!!??... jeg ville da gerne gøre det gratis!!” ..heldigvis får jeg i dag penge for mit drømmejob, hvilket jeg trods alt er meget glad for. 
En af de bedste frynsegoder ved mit job er, at jeg får lov at komme ud og høre en masse interessante mennesker tale om interessante emner altså som tolk. HELT sikkert også mennesker som jeg aldrig selv ville have kontaktet for blive klogere af. Sommetider har man glemt hvad man har tolket i samme øjeblik som ballerne forlader tolkestolen, andre dage har man hørt et eller andet som ligesom giver ekko inde i hovedet, og rumler rundt derinde. Sikkert fordi det er noget jeg kan relatere direkte til i mit live lige nu og her. I dag var en af disse dage, hvor tolkningen gav ekko.
Da jeg har tavshedspligt, kan jeg ikke fortælle hvem eller hvor, men blot gengive min opfattelse af foredragsholderens budskab: "Visualiser din motivation", det betyder, forestil dig, hvordan det vil være, hvad vil DU få ud af det arbejde du skal til at lægge i en opgave. Eks. havearbejde, som mange af os måske ikke nyder, her kunne en visualisering være at se sig selv sidde i en lænestol midt i sin velordnede have. Eller for at koble til billedet herover..Visualiser motivationen, til at gå og bøje sig for at lægge spor til sin hund i alt slags vejr, selv med snot i hovedet så det gør herrenaller hver gang man bukker sig forover.. Jeg visualiserer at Emma kan, i alle situationer, gå det smukkeste spor, med en perfekt zigzagrytme, uden at trække, helt koncentreret med snuden DYBT nede i kildefærten!
En anden visualisering jeg har.. Fremsending: Jeg ser for mig at Emma sidder tændt, klar ved mit venstre ben, hun stirrer frem for sig, for hun har lært at hendes elskede target ligger nede ved buske, træer, lygtepæle eller andet som er lige foran os. På mit signal løber hun frem, jorden genlyder af hendes poters træk under hendes accelerationen og vægt. Hun når hurtigt ud på de 20 meter, jeg giver hende et kort dæk-signal, og hun smider sig straks mod underlaget. Hendes ører vinkler bagud, halen logrer lige med det yderste af halespidsen, hun er klar til at jeg kalder hende ind. Men hun rør sig ikke ud af flækken, hun ligger sikkert med maven mod marken. 
Så kalder jeg på hende, hun responderer med det samme, lynhurtigt er hun tilbage, hun sidder foran mig, hendes fugtige snude peger lige op mod mit ansigt, halen logrer igen. Hendes lunger arbejder så ivrigt at det tydligt ses og høres på hende. 
Jeg giver hende i et pladssignal, og hun er lynhurtigt, i en bevægelse inde på plads, snorlige, og klar til at høre hvad jeg så kan finde på at sige...hun får snor på... “SUPER TØS!”.
Så... visualiser din motivation.. og se at komme i gang med det der hundetræning som er kedeligt, for hvis det ikke bliver spændende, hvis motivationen er væk, så bliver træningen ikke god kvalivare!.. :-)
Jeg ved i hvert fald, at jeg skal i gang med at motivere mig selv med visualisering, så vil jeg være en MEGET mere interessant hundetræner.
God træningslyst!!

Kommentarer

Populære opslag