Planerne...

Hvor skal vi hen du?

Så er der lagt planer for søde Emma..

1. step er at få hende klar til LPE som jeg har tilmeldt os den 16. oktober i Fensmark. Vi har trænet lidt sammen med Pauls LP hold i SHS, men det er så som så med træningen der for tiden. Jeg har SÅ meget at lave i firmaet, så der har bare ikke været tid til at komme til træning.. det er selvfølgelig et spørgsmål om prioritering, og ja, det er det. 
Tilgengæld er der indført morgentræning med maden (som i gode gamle dage da Emma var hvalp), det betyder desværre at vi kun får trænet de "kedelige øvelser"/ dem uden redskaber, dem håber jeg på at få tid til at træne når Gustav begynder i institution den 1. oktober.. "så hvad er status??"
Fællesøvelser er kun trænet en smule, regner med at træne mere af det nede ved brugsen hvor der er forstyrrelser..
Fri ved fod, tja, når jeg ikke bliver dirigeret går det fantastisk, jeg får ikke trænet nok sammen med andre, derfor får jeg heller ikke trænet Emma i at jeg bliver dirigeret.
Positioner under gang, hendes reaktion i dæk, er stadig lidt langsom, men det er noget af det vi træner på nu.
Indkald med stop og dæk, bliver også trænet for tiden, vi har ikke helt brudt koden endnu, men vi arbejder med det, en rigtig god øvelse på stranden, hvor hun virkelig tør bremse.
Fremsending, bliver også en øvelse der skal trænes på når vi "får mere tid", jeg har problemer med forskellig tempo mellem de to fremsendinger.
Dirigeret apport, forsøgte lige dirigeringsdelen i søndags, det gik ikke så godt, så vi skal nok tilbage til target igen. Hun tog den midterste apport.
Springapport, skal der virkelig arbejdes med tempo forskelle, dvs.. jeg skal forstærke den sidste del af øvelsen mere end den er nu..selve det at hente apporten er sjovere end at bringe den hjem..ergo skal den sidste del trænes mere, og belønnes mere, med bedre belønning, evt. en apport..
Næseprøven, også en øvelse der ikke trænes i øjeblikket.. vi gik i gang med at træne søget, det er ikke på plads endnu.
Fjerndirigering, går tilgengæld bedre end nogensinde, satser stærkt på at få bare et lille 5-tal i denne øvelse nu, men lad os nu se, tror hun er ved at have knækket koden her! :-)))))) (noget vi har kæmpet med siden klasse 2, og som jeg har svoret at jeg ville gøre noget ved siden, så mon ikke at eliteklassen er et godt sted at få det på plads?)

Tja.. håber på en præmiering.. som en slags drømmetænkning, men hvis bare Emma og jeg har en fest, og jeg holder fokus på Emma og omvendt, er næsten ligeglad med karaktererne.

2. step er at vi højest sandsynelig holder en minipause fra LP og kaster os over DCH-klasserne, en masse nye øvelser, som udfordrer både Emma og hendes fører, jeg glæder mig rigtig meget til det, men tror ikke jeg kan lægge øvelserne fra LP helt væk, men lad os nu se.

3. step, RALLY... har købt resultatbog til Emma, og synes altså at en rallymestertitel bør være på sin plads, om det skal være hele vejen op ved jeg ikke, vi starter lige med en RB titel først ;-) og så må vi se hvad der videre sker.

4. step.. jeg kunne godt tænke mig at dyrke agility med Emma når hun runder de 7 år, for så er hun seniorhund og må springe mellem :-))) synes at det andet er så voldsomt..

Så planer er der nok af.. og for tiden trøster jeg mig med, at det er dem der har mest travlt der når mest.. vi lærer nemlig at prioritere alt der ligner afslapning og blogskrivning ud af vores kalender ;-)))
Vi ses derude.. forhåbentlig den 16. oktober i Fensmark :-)


Kommentarer

Paul sagde…
Hej Camilla,

Som du véd har jeg tilmeldt Megan og Lille Bjørn til rally samme dag for at have en "undskyldning" for at være der :-)
Jeg glæder mig helt vildt til dagen, først og fremmest for at bakke dig op. Det bliver en stor dag!!!

Populære opslag