Så er vi så småt i gang igen..

.. Vi træner MEGET LIDT.. lydighed for tiden, mest indkald med stå.. lidt fri ved fod, smæk dæk og hvad vi/jeg ellers lige føler for når vi står der, men det er ikke struktureret overhovedet.
Ved siden af leger vi agility, og det er spas, men jeg kan altså godt mærke på Emma at det er lydigheden der kom først.

I mandags trænede vi handling, jeg fik genopfrisket nogle vendinger og hele det der med "hvordan hjælper man hunden bedst, i højeste fart". Emma er ikke SÅ vant til at kigge efter skuldre, ben og fødder endnu, så det skal jeg lige huske på, ellers går det rigtig godt. Slalomen sidder slet ikke lige i skabet, jeg er faldet lidt ned mellem to stole, da jeg egentlig gerne ville prøve Johannas metode, men endnu ikke har fået købt blomsterpinde/hegnspinde, derfor træner jeg den slet ikke i løbet af ugen herhjemme, men bruger et eller andet underligt når jeg træner det nede på pladsen. ØVBØV...

I går, tirsdag, var vi nede og træne med Megan og Paul, efter at jeg var kommet med nogle skarpe kommentarer oven på deres LP3 i Hillerød i weekenden. Vi blev enige om at vi begge manglede hunde der elsker at dække, og fik talt en smule om kriterier, og en ting er sikkert, hvis ikke hunden smækdækker til træningen, gør den det i hvert fald ikke til prøverne.
Derudover blev vi dirigeret i en smule fri ved fod. Fedt at Emma ikke bare har glemt det, men nøøøøj hvor hun også har fået mange guffer i den position! :o)

Hvordan fremtiden bliver ved jeg ikke, men målet er BESTEMT stadigvæk at gøre sig klar til eliteklassen og gerne få en præmiering af den ene eller anden slags. Indtil da leger vi lidt med småting fra lydighed og forsætter med agility, for at holde glæde oppe... og så har vi jo også Johannas småøvelser som vi også kryddrer træningen med.

Kommentarer

Populære opslag