Dumme stillingsskifte.. JEG ELSKER DIG!

Ja. Så kører vi mere kampagne på stillingsskifte.. vi har jo haft problemer med det "altid".. det bliver bare mere og mere tydeligt som afstanden mellem hund og fører stiger når man skifter klasse i LP.
Før har vi lavet noget shaping på stå-sid og senest på dæk-stå og stå-dæk, de øvrige skifte har vi ikke SÅ store problemer med.. men nu er det så jeg har svært ved at få afstand på uden at hun falder tilbage i gammel vane med at bevæge sig hen mod mig for at være tættere på godbidderne.. jeg har prøvet med belønning bagude, men synes det tager for lang tid, jeg vil hellere have et flow i træningen.
Så i dag skulle jeg prøve min target glade hund i en ny ting.. nemlig på gulvtæppe, hvordan det gik kan du se på videoen her... tror ikke det virker af en eller anden grund.

Næste udfordring bliver at komme af med tæppe og kosteskaft.. forestiller mig noget med at fjerne tæppet først og så langsomt forsvinde kosteskaftet.. men jeg ved det ikke helt.. forslag er velkomne.. også gerne løftede pegefingere om at det er fjollet at lære hende alt muligt med tæpper og kosteskafte, når hun bare skal trænes langsommere op.. ;0)


Kommentarer

Populære opslag