I'm back! :)

..For now i hvert fald..

Jeg har simpelten fået det bedre, så jeg har i går deltaget i generalprøve i Køge i en LP3 med smukke Emma.

Her er vores kritik med kommentarer :0)

  • Fællesdæk (10) Flot ro. Emma lå i alle 4 minutter mens jeg var i skjul, jeg fik at vide at hun ikke peb og kun skiftede stilling een gang på de 4 min. YES! Der var meget uro fra de andre hunde, så jeg er virkelig glad for det.
  • Fællessid (0) Dæk efter 16 sek. Igen meget uro, og så kæmpe belønning for at dække, så kan det da lige være svært at blive siddende når man ikke er helt sikker i øvelsen. Det skal trænes ved at sidde ved en butiks indgang, eks. tanken på den anden side af vejen, og så belønning ofte for at blive siddende.
  • Fri ved fod (8½) Hænger en anelse i vending i løb. Et par snudedyp, enklete skæve pladser. Jeg var ikke tilfreds med vores præstation i fri ved fod, jeg synes hun virker ukoncentreret(måske dæmpende signal?) jeg synes at hun flere gange er svær at komme i kontakt med, derfor hænger hun i flere vendinger og ved venstrevendinger må jeg skubbe hende rundt, fordi hun ikke kigger op. Vores 2 skridtsøvelser er heller så skarpe som til træning, måske skal jeg til at træne flere momenter sammen til træning?
  • Stillingsskifte (9½) Rykker en anelse fra stå-dæk og i stå-sid. Nu ved jeg ikke præcis hvor meget hun rykker, men fra min plads 10 meter nede er det ikke meget, så det er jeg godt tilfreds med, hun tager alle positioner ved første signal, så det er i hvert fald på plads, det er jo også rart. :)
  • Apportering af udlagte genstande (10) Meget flot. Helt fint, fint følge til kegle, står fint og så har vi til træning haft lidt problemer med at Emma selv gerne vil bestemme hvilken apport hun henter, men det gik fint og selvom jeg kunne se på hende at hun havde udset sig den højre (hun skulle til venstre) kiggede hun på mig som vi har trænet, inden hun løb, hun kom også retur i flot galop! :)
  • Springapportering (10) Perfekt. En af de der yndlingsøvelser for Emma, både springe og apportere, og igen med god fart på tilbagevejen, juhu! og de skæve pladser er vi helt kvit nu.
  • Stå-sid-dæk under førerens uafbrudte gang (10) Perfekt. Jeg er ikke helt tilfreds, men det er igen med elementet følge under gang, igen må jeg skubbe hende i alle vores vendinger (venstre), for hun kigger simpelthen ikke op på mig, selvom jeg bruger min "nye" vending hvor jeg drejer med højre ben og kroppen først så hun kan nå at vende. Tilgengæld er hun nærmest STENsikker i at indtage positionerne, og hun gætter ikke selv på hvornår hun får lov at indtage dem, det er altså også rart at have fået det på plads. :)
  • Indkald med stå (9) Hunden når lige at standse inden for tilladt længde. Ja, hun har RIGTIG meget fart på, så hun er ret lang tid om at standse, og jeg giver hende signalet lidt sent (lige ud for kegle), derfor er hun næsten henne ved mig inden hun står stille :( jeg tror jeg ville give 7 eller 6 i karakter for det.
  • Fremsending/fjernafdækning/indkald og plads under gang (0) Hunden løber bag startlinje. Jeg giver forkommando til Emma og hun signalerer (tror jeg) at hun har set feltet, men da jeg sender hende ud løber hun 4 meter frem og ser forvirret ud og kommer tilbage i plads, selvom jeg forsøger at give flere feltkommandoer, da jeg bagefter træder 1½ meter frem og sender hende igen, kommer hun flot ud midt i feltet, vi skal bare have trænet noget mere afstand på det felt, for vi har trænet rigtig meget placering i feltet, og det har vi gjort fra noget kortere afstand.
  • Næseprøve-søg og apporter (9½) En anelse uro i munden. Emma løber flot ud og søger fint bagfra og den første pind hun snuser til er den rigtige, hun tjekker dog lige med den til højre for (vinden kommer fra venstre) og tager så den rigtige, mener at der er galop på tilbagevejen, Paul som var dommer måtte lige se på pinden som havde 2 bittesmå tandmærker, men hun ruller tilsyneladende stadig pinden i munden :(
  • Helhedsindtryk (9½)Meget flot samarbejde. Meget arbejdsglad hund. I skal nok nå langt.

I alt 200½ point, 70 point forsvandt med 2 nuller som jeg mener jeg kan veksle til 10-taller inden den 4. juli, og så begynder det at blive rigtig sjovt! :)

Det var fedt at være med igen, og det er SÅ lækkert med en hund der nyder at være i ringen lige så meget som mig, med undtagelse af den der fri ved fod, den skal altså lige laves lidt pænere! :)

Glæder mig til den 4. juli i Lyngby, jeg er klar Hans Ove, så du kan bare "give agt fremad løb!" :)

Kommentarer

Populære opslag