Hundetræning og menneskeliv... er ikke så forskelligt endda


"All work and no fun makes jack at dull boy.." 
- og det er ikke så meget anderledes med mig...eller EMMA!

Som man som læser af bloggen har kunnet erfare, har jeg ikke haft den store succes med hundetræningen i det seneste års tid.
Som man også som læser af bloggen har kunnet erfare, har jeg haft RIGTIG travlt(og som man ikke har kunnet læse, har min lunte været enormt kort, mit humør trist og mit selvværd helt elendigt).

Efter at have gransket min hjerne har jeg fundet en løsning på begge udfordringer (som det er nu, men mens man står i det er det bare HELT håbløst), KRITERIER!!!!!!

Vi tager den lige igen KRITERIER!!!!!


Jeg har simpelthen krævet alt for meget af Emma og ALT for meget af mig selv.
Løsningen.. joe.. sæt kriteriet ned, det er DÆLME svært, når man gerne vil nå det hele på den halve tid, men resultatet af ikke at ville sætte kriteriet ned er at man ødelægger.. ødelægger sig selv, sit forhold til sine omgivelser, og sit humør! ..eller ødelægger de øvelser som faktisk er nogenlunde, ved at gøre dem til ubehagelige øvelser som hunden ikke lykkes med!

Jeg har fået skubbet noget af det, som jeg mente var mit ansvar, mit job osv.. over på Rune, det giver mere luft på "TO DO-listen".. til eksempelvis "ordentlig" træning, hvor man ikke skal have sin søn med og have et halvt øje på ham.. det giver ro til at slappe af, med en film, en bog eller en lille lur måske.

I forhold til Emma.. sæt kravene ned, belønningen skal være bedre og hyppigere, hun skal føle at det er hendes tid alene med mig, og hun skal føle at hun er VERDENSMESTER til det..

Og ved I hvad.....???
DET VIRKER!!! :o)

Trænede i torsdags, i tirsdags og hertil aften... jeg havde lavet en lille træningsplan, hvad jeg ville lave, hvordan det skulle foregå og havde et klart billede af det i mit hoved (visualisering).
Jeg har dog også skrevet til DCH i Herfølge for jeg synes det kunne være sjov med noget andet til inspiration, men lige nu står der træning mod eliteklassen på programmet, i små delmomenter, med gradvist højere krav og flere forstyrrelser, og det skal IKKE gå for hurtigt.

Kommentarer

Populære opslag